شناسه : 6272103
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 92 صورت می گیرد؛

موج جدید سندسازی دروغین CIA و BBC علیه مسئولان ایران در راه است + تصاویر


برخی اخبار حکایت از آن دارد بزودی موج جدیدی از انتشار اخبار و اسناد ساختگی و مجعول جدیدی با طراحی و هدایت CIA و BBC فارسی در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

به گزارش یزد آوا ، برخی اخبار حکایت از آن دارد بزودی موج جدیدی از انتشار اخبار و اسناد ساختگی و مجعول جدیدی با طراحی و هدایت CIA و BBC فارسی در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد تا در پی آن به اهداف از پیش تعیین شده برای خود برسند.

* می خواهند با تحریک برخی از مسئولان کشور فضای قبل از انتخابات را برای ایجاد آشوب و ناامنی آماده کنند

  هدف سازمانهای امنیتی استکبار جهانی به بازیگردانی بی بی سی این است که با تحریک مجدد هاشمی رفسنجانی، کاندیداهای اصلاح طلبان و برخی از مسئولان کشور فضای قبل از انتخابات را برای ایجاد آشوب و ناامنی آماده کنند.برنامه ای که یادآور روزهای فتنه 88 است که بازیگردان اصلی و رسانه ای آن بی بی سی فارسی است که توسط سازمانهای جاسوسی آمریکا، انگلیس برای همین اهداف ایجاد و حمایت شده است. بی بی سی که از مدتی قبل صفحه ویژه انتخابات ایران را در سایت خود راه اندازی کرده است و به طور ویژه و کاملا هدفمند اخبار داخل ایران را زیر نظر دارد.

هدف دیگر برنامه ریزان این سندسازی و افشاگری دروغین بهم زدن اتحاد اصولگرایان و ایجاد بددلی در میان آنان است. شنیده ها حاکی است قرار است با الگو برداری از سند سازی ویکی لیکس موجی از اسناد دروغین علیه مسئولان جمهوری اسلامی ایران منتشر شود و بی بی سی فارسی و رسانه های دیگر ضدانقلاب باایجاد جنگ روانی انتخابات ایران را نزد افکار عمومی زیر سوال برند.

بی بی سی تا امروز سیاست در حاشیه نشان دادن اصولگرایان را در کلیه اخبار، گزارش ها و تحلیل های خود پی گرفته است و همواره سعی می کرد فضای انتخابات را به صورت دو قطبی میان هاشمی و مشایی نشان دهد، لذا زمانی این دو از سوی شورای محترم نگهبان صلاحیتشان احراز نشدند ، نتوانست خشم و عصبانیت خود را پنهان کند و موج تخریبی خود را علیه شورای نگهبان به کار گرفت.

در این باره گفتنی ها بسیار است که در فرصت های آتی بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

رسانه خبری انگلیس(BBC) با توجه به آشنایی بسیار قوی و عمیق نسبت به منطقه و اوضاع جمهوری اسلامی ایران می تواند از یک سو با در هم آمیختن برخی اخبار و ارائه برخی از آمار و اطلاعات و از سوی دیگر بهره برداری به نفع خود، به صورت کاملا حرفه ای در بحث رسانه ورود پیدا کند تا بدین صورت مقاصد سران خود را برآورده سازد.

شبکه سلطنتی بی بی سی فارسی ازجمله شبکه های ماهواره ای است که با هدف دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران توسط جاسوسخانه انگلیس در چند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و برای ضربه زدن به ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران از هیچ کاری دریغ نکردهن است.

بی بی سی فارسی که کارمندان آن را عمداتا عناصر فرقه ضاله بهاییت و وابسته به صهیونیست ها تشکیل می دهند در طول فعالیت شوم خود بارها و بارها سعی در سیاه نمایی جامعه ایران دارد. سیاسیتی که از سوی محافل صهیونیستی و استکبار جهانی برنامه ریزی و ابلاغ می شود. تمام این سندسازی ها و خبر سازی های دروغ با هدف تحت تاثیر قرار دادن ذهن و روان مخاطبان صورت می گیرد.

تکنیک های عملیات روانی در حوزه ی رسانه و خبر، قالب های ارائه ی هدفمند اطلاعات است که با هدف گیری ضمیر ناخودآگاه، ذهن مخاطب را به مسیر دلخواه سردمداران یک رسانه سوق می دهد. لذا بهترین کار برای واکسینه شدن از آفت رسانه ای، آشنا شدن با ترفندها و دروغ پردازیهای این شبکه جاسوسی است.
***
راهکارهای مقابله با تکنیک های عملیات روانی

"تکنیک های عملیات روانی در حوزه ی رسانه و خبر" مربوط به راهکار های مصونیت از هجمه های رسانه ای و مقابله با ترفند های عملیات روانی در حوزه ی رسانه و خبر است که در 15 بند و بدین شرح می باشد:
شناخت ترفند ها و تکنیک های عملیات روانی، شناخت هویت منبع، توجه به سابقه ی یک منبع، سندیت شناسی، مطابقت سند با مستند، عدم اکتفاء به تیتر اخبار، رجوع به منابع مقابل، توجه به پیامد های مثبت و منفی اقدامات جایگزین در بررسی تحلیل ها، بررسی موردي، اصل برائت و مسئله ي بار اثبات، زدودن شبهات با يقينيات، مطابقت پاسخ با موضوع، توجه به ملزومات خبر، تفکیک خبر به اقرار و ادعا، توجه به منفعت واقعه.
* شناخت ترفند ها و تکنیک های خبری:

عنوان گذاری برای عناصر خبری، واژه های همسنخ، انتخاب عکس، انتخاب تیتر، صوت و صحنه ی گزارش، آهنگ و ضرب آهنگ گزارش، شبه خبر، پیام خبر، همنشینی، مفروض انگاری، سوالات القایی، تعدی، همسو نمایی، تعمیم، تسری، منحصر کردن مفهوم در مصداق، تخصیص و تخریب، تقدیس مفهوم و تخریب مصداق، مطابقت اصول با مثال، اختفاء و گرا، رد مدعا با رد دلیل، اثبات مدعا با اثبات دلیل، رد کل با نقض جزء، دفاع بد برای تخریب، حمله ی بد برای تطهیر، قلب دعوا، عبارات و علامات وصفي، حلقه ي مفقوده، ابهام عددي، ارجاع محال، درخواست محال، واگذاري نتيجه به مخاطب، علت جعلی، سانسور و بايکوت، مفهوم مخالف، جمله ی مجهول، عطش و آب، استفاده از خبر سوخته، کارکرد ثانوي، توهین و تحقیر و تمسخر، بار عاطفی، متضاد نمایی، چینش تصاویر و عبارات، حصر ثنوی، تله گذاری، مصادره، نیات و منویات، پاسخ با پرسش، ابهام، ایهام، مخاطب سازی، برچسب زنی، برند سازی، خود اعترافی، یک گام به عقب دو گام به جلو، فرار به جلو، استتار، تکرار، تواتر، خبر از خبر، حرکت از حاشیه ی تاریک، خبر شویی، تلفیق اعتبار، بیان از زبان ثالث، چالش مثبت، نقل قول، پاسخ از جانب مقابل، لفظ و لحن کلام، تقطیع و برجسته سازی کلام، تحریف برای تکذیب، ظرف آماری، آمار اینترنتی، نظرسنجی با پاسخ های محدود، قیاس مع الفارق، تفارق مع الشَبه، وسط گیری، بی طرف نمایی، کسب اعتماد با تأکید بر مسلمات، اصل و استثناء در روایت، تخریب با تمسک به هزینه ی فرصت، تمرکز بر وجه مثبت یا منفی واقعه، مقصر نمایی، حرکت از پله ی دوم، دروغ بزرگ، دروغ اساسی، دروغ گفته ها و دروغ ناگفته ها.
* شناخت هویت منبع خبر: اینکه رسانه متعلق و یا متمایل به چه فرد، حزب، جناح و تفکری است. در این حالت مقر دفتر مرکزی و تابعیت مدیر یک رسانه اهمیت چندانی ندارد؛ چرا که مسلماً موضع حکومت یک کشور را نمی توان به موضع رسانه ی مستقر و یا اتباع آن تسری داد. چنانچه بر خلاف تصور رایج که روزنامه ی "هاآرتص" را هم سوی حکومت اسرائیل می خوانند، به دلیل قرار داشتن آن در اردوگاه "چپ"، این روزنامه همواره انتقادات تندی را به سیاست های داخلی و خارجی دولتمردان رژیم صهیونیستی داشته است.
* توجه به سابقه ی یک منبع: میزان صداقت و عدالت یک رسانه در مواجهه با وقایع مختلف.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.