پایانه سه راه شحنه هفته آینده افتتاح میشود
به گزارش یزد آوا، پروژه ساماندهی پایانه سهراه شحنه از جمله محدود پروژه هایی بود که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر یزد در دست اقدام بود اما ماسفانه همین پروژه کوچک نیز با فراز و نشیب هایی همراه بود به طوری که قول و و عده های مکرر مسئولین شهرداری و واعضای شورا برای تکمیل آن تاکنون عملی نشده است.
پایانه اتوبوسرانی سه راه شحنه (دولت آباد) یکی از اصلی ترین مسیرهای اتوبوسرانی درون شهری یزد است که بیش از دو سال است که تحت عنوان پروژه "تجهیز" و "ساماندهی" در انتظار حداقل امکاناتی مانند سایه بان مانده است.
پروژه سه راه شحنه، صدای عضو شورا را هم درآورد
روند اتمام این پروژه آنقدر طولانی شد که صدای عضو شورا را هم درآورد. سپنتا نیکنام، رییس کمیسیون خدمات شهری با بیان این که روزانه حداقل 4 هزار نفر از این پایانه استفاده می کنند گفت: این پایانه از پایانه های اصلی شهر هست که علاوه بر مسافران درون شهری، مسافران برون شهری نیز دارد.
وی با گلایه از روند طولانی شدن این پروژه اظهار داشت: یک خانه پنج طبقه را یکسال و نیمه می سازند اما ما یکسال و نیم است که با مکانی که مردم در این گرما به آن مراجعه می کنند کاری نداشتیم.
نیکنام اذعان داشت:اختلافاتی بین پیمانکار است و اختلافات قیمت هست اما با وجود همه اینها هیچ توجیحی قابل پذیرش نیست و هرچی بود باید حل می شد.
بعد از گذشت بیش از دو سال، هفته آینده پایانه اتوبوسرانی سه راه شحنه افتتاح می شود
مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدآوا از افتتاح رسمی پایانه اتوبوسرانی سهراه شحنه در هفته آینده خبر داد و گفت: حدود 2 میلیارد تومان برای تكمیل و تجهیز پایانه اتوبوسرانی سهراه شحنه هزینه شده است.
حمید دهقان افزود: ایجاد و نصب سایهبان، كف سازی و آسفالت، نورپردازی، نصب دوربینهای نظارتی، ساخت ایستگاه آتشنشانی ازجمله اقداماتی است كه برای تكمیل و تجهیز این پایانه انجامشده است و بعد از راهاند زی سیستمهای بیآرتی این پایانه هوشمند سازی نیز خواهد شد.
طراحی ابتدایی پایانه متناسب با بافت تاریخی نبود
دهقان در خصوص طولانی شدن این پروژه گفت:در سال 95 كه این پروژه مطرح شد طراحی آن بهگونهای بود كه در نماسازی و سقف آن از كامپوزیت استفاده میشد اما بعد از تغییر و تحولاتی كه در شهرداری اتفاق افتاد و با آمدن جمالینژاد و تغییر معاونت شهرسازی نگاه این بود كه طراحی این پایانه بهگونهای انجام شود كه با بافت تاریخی یزد همخوانی داشته باشد و از نماهای مدرن در مجاورت باغ دولتآباد استفاده نشود.
وی افزود: ازاینرو مجدداً طرح مورد بازبینی قرار گرفت، برای آن مشاور انتخاب شد و طراحی جدیدی انجام شد كه به تائید معاونت شهرسازی قرار گرفت. تمام تلاش ما این بود كه اقدامات عمرانی كه قبلاً انجامشده بود از بین نرود و با حفظ وضع موجود پروژه اصلاح و تكمیل شود.
مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری یزد اظهار داشت: از دیگر دلایل طولانی شدن این پروژه نوسانات نرخ آهن و افزایش قیمت آن بود كه مشكلاتی را بر سر راه پروژه ایجاد كرد و بهرهبرداری از این پروژه را به تأخیر انداخت.
آیا طراحی كنونی این پایانه با بافت تاریخی شهر یزد سنخیت دارد؟
وی در پاسخ به این سؤال كه آیا طراحی كنونی این پایانه با بافت تاریخی شهر یزد سنخیت دارد؟، گفت: طرح موجود به تائید معاونت شهرسازی شهرداری یزد رسیده است و در این خصوص معماران و كارشناسان این حوزه باید نظر بدهند.
نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت آهن، مورد تایید نبودن طرح اجرایی و ... از جمله دلایل و توجیهات طولانی شدن این پروژه از سوی مسئولین عنوان شده است.
سخنگوی شورای شهر که از قضا کارشناس معماری و شهرسازی نیز هست با تشریح مشکلات اقتصادی این پروژه گفته است: کارهایی مثل زیباسازی خیلی ارزی نیست یعنی پیمانکار همینجا اعتباری انجام میدهد و بعد فاکتورش را میآورد یا خود بدنه شهرداری انجام میدهد، اما پروژه سه راه شحنه طرح خاصی دارد.(لینک خبر)
حال باید دید طرح خاص این پایانه چه بوده است که اتمام این پروژه را بیش از دوسال به تعویق انداخته است.
انتهای پیام/ق
مطالب مرتبط:
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|