کاهش تاخیر در قطارهای یزد از 30 به 17 دقیقه
به گزارش یزد آوا، محمدحسن دهقانپور، در نشستی خبری، راهآهن یزد را از قدیمیترین ادارات کل دانست و اظهار داشت: در استان یزد راهآهن ابتدا با هدف حمل و نقل محصولات معدنی به ویژه سنگ آهن راهاندازی شد و به تدریج توسعه یافت.
وی با بیان اینکه هماکنون در استان یزد 702 کیلومتر خطوط ریلی و 30 ایستگاه راه آهن وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر چهار اداره کل راه آهن اصفهان، کرمان، هرمزگان و طبس به استان یزد متصل هستند و یزد در واقع کریدور خطوط شرق، غرب، شمال و جنوب کشور است.
دهقانپور با بیان اینکه یزد از پرترافیکترین مسیرهای ریلی کشور است، خاطرنشان کرد: در طول 24 ساعت، 28 رام قطار با 13هزار مسافر از این مسیر تردد میکنند که راهآهن یزد به آنها خدماترسانی میکند.
مدیرکل راهآهن استان یزد با بیان اینکه از قطارهایی که در مسیر استان یزد تردد میکنند، حداقل یک وعده نماز را در طول خطوط ریلی این استان و در ایستگاههای دارای نمازخانه اقامه میکنند، یادآور شد: روزانه 3هزار مسافر در ایستگاههای راهآهن استان یزد سوار و پیاده میشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهاندازی رمپ برقی در راه آهن یزد عنوان کرد: بعد از تهران و مشهد، هیچ یک از استانهای دارای خطوط ریلی، رمپ برقی ندارند و این از پیشرفتها و ویژگیهای راهآهن یزد بهشمار میرود.
دهقانپور همچنین از وجود بزرگترین مرکز CTC در راه آهن یزد خبر داد و یادآور شد: در این مرکز راهبری، هدایت و مدیریت قطارها به صورت دیجیتالی انجام میشود.
این مسئول با اشاره به توسعه زیرساختهای راهآهن در برخی از ایستگاههای استان یزد بیان کرد: در ایستگاههای میبد، اردکان و بافق سکوی دوم وجود نداشت که این امر مشکلاتی را در این ایستگاهها به وجود آورده و سبب معطلی قطارهای دیگر در صورت توقف یک قطار در این ایستگاهها میشد.
وی اظهار داشت: سکوی دوم اردکان و میبد اجرایی شده و هماکنون از پیشرفت 70 تا 80 درصدی برخوردار است و طی امسال و نهایتا سال آینده، این ایستگاهها دو خطه خواهند شد.
دهقانپور ادامه داد: ایستگاه بافق نیز از عمده مشکلات راه آهن استان یزد است، در مرحله مناقصه است و به احتمال زیاد، عملیات اجرایی سکوی دوم در ایستگاه بافق نیز در سال جاری آغاز میشود.
مدیرکل راه آهن یزد با اشاره به تاخیر در حرکت قطارها که در مقطعی رخ داد و مورد اعتراض مسافران قرار گرفت، یادآور شد: هر قطار به هر دلیلی در طول مسیر یک خط خراب یا متوقف شود، بر روی حرکت قطارهای قبل و بعد خود تاثیر خواهد داشت و این علت اصلی تاخیرهای طولانی در برخی از سفرها بوده است.
وی عنوان کرد: راه آهن یزد خود را متعهد کرده تا در صورت تاخیر بیش از یک بازه زمانی، درصدی از خسارت را به مشتریان پرداخت کند اما در مجموع متوسط تاخیر قطارهای یزد از 30 دقیقه به 17 دقیقه رسیده است.
دهقانپور با بیان اینکه برخی از اتفاقات ناگزیر است، تصریح کرد: به طور قطع نمیتوان 100 درصد تاخیرها را به صفر رساند اما همه تلاش خود را برای کاهش زمان تاخیرها به کار خواهیم گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کلیه واگنهای باری و مسافری یزد به بخش خصوصی واگذار شده است، عنوان کرد: سامانه 5149 در تمامی سالنها پاسخگوی مشکلات، اتفاقات و ناهنجاریها است و پیگیریهای لازم در مورد انتقادات مسافران از طریق این سامانه انجام خواهد شد.
منبع: فارس
مطالب مرتبط:
- راهآهن بینالمللی شرق دریای خزر با حضور سران 3 کشور افتتاح شد
- بليت قطارهاي منتهي به مشهد تا ۶۵درصد گران شد/ بلیط یزد-مشهد 20هزار تومان گرانتر شد +جدول
- پيشگيري از سوانح بدون آموزش كاركنان و نظارتهاي مسئولان امكان پذير نيست
- تمام ایستگاههای راه آهن به داخل شهرها انتقال می یابد
- 50 درصد ریل گذاری جدید مسیر کرمان- یزد انجام می شود
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|