شناسه : 26715863
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد:

۲۶۰۰ طلبه خواهر در استان یزد مشغول به تحصیل هستند


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد گفت: ۲۶۰۰ طلبه خواهر در حال حاضر در استان یزد وجود دارد که در ۱۶ مدرسه علمیه اعم از سطح دو، سه و چهار مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش یزد آوا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگر اظهار داشت: در حال حاضر 16 مدرسه علمیه خواهران سطح دو، سه مدرسه علمیه سطح سه و یک مدرسه علمیه سطح چهار در حال فعالیت هستند که یک مدرسه سطح دو و یک مدرسه سطح چهار هم در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هرساله طلاب جدیدالورود به اردوهای مختلف اعزام می‌شوند، افزود: هرساله طلاب جدیدالورود برای آشنایی با رموز طلبگی به اردوهای زیارتی فرستاده می‌شوند که امسال قصد بر این شد به مدت دو روز در استان قم برنامه‌های متنوعی ازجمله زیارت حرم حضرت معصومه(س)، زیارت مسجد جمکران، دیدار علما و مراجع داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد بابیان اینکه در سطح سه حوزه علمیه خواهران استان یزد هشت رشته وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند به هرکدام از این رشته گرایش پیدا کنند، عنوان کرد: تفسیر علوم قرآن، فقه اصول، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، تاریخ، اخلاق، مطالعات زنان و ادبیات عرب رشته‌هایی است که طلاب می‌توانند به آن گرایش پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در سال جاری 1473 نفر متقاضی داشته‌ایم که از این تعداد 700 نفر پذیرش‌شده‌اند و از این 700 نفر 500 نفر توفیق حضور در استان قم را داشته‌اند.

کارگر خاطرنشان کرد: 2600 طلبه خواهر در حال حاضر در استان یزد وجود دارد که در 16 مدرسه علمیه اعم از سطح دو، سه و چهار مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

تسنیم

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.