Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد اعلام کرد

ابرکوه با کاهش 69 درصدی بارندگی بحرانی ترین شهرستان در استان یزد


کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: از ابتدای سال زراعی تا کنون ابرکوه با 69 درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته، بحرانی ترین شهرستان استان شناخته شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد رضا شیرغلامی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد در گفتگو با ایرنا، اظهار کرد: میزان بارش ها در سطح استان یزد از ابتدای سال زراعی تاکنون در مقایسه با میانگین بلند مدت مشابه، 40 درصد کاهش داشته و استان یزد  رتبه آخر کشوری را در این رابطه به خود اختصاص داده است.

شیرغلامی خاطرنشان کرد: بارش ها در شهر یزد 48 و در ابرکوه 69 درصد کاهش داشته است و بعد از شهرستان ابرکوه، بحرانی ترین وضعیت مربوط به اردکان با 64 درصد و میبد با 57 درصد کاهش بارندگی بوده است.

وی ادامه داد: شهرستان های خاتم و بهاباد به ترتیب با 11 و 9 درصد افزایش بارندگی، بهترین شرایط را از این نظر داشته اند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد، گفت: در حالیکه دمای هوا در گرمترین ساعات روز گذشته در بافق 32 درجه اعلام شده این دما در خنک ترین ساعات شب گذشته در نیر، بیداخوید، سبزدشت، گاریز و طزرجان 5 درجه بوده است.

این مسئول تصریح کرد: روند افزایش دما که از دیروز (شنبه) در استان آغاز شده، امروز و فردا ادامه دارد و این گرما در روزهای دوشنبه و سه شنبه با شاخص 33 درجه به اوج خود می رسد.

شیرغلامی یادآور شد: از چهارشنبه این هفته، مجدداً با نفوذ زبانه های پرفشار از عرض های شمالی، چهار تا 6 درجه از گرمای هوا کاسته می شود. همچنین از اواخر امروز، موج ناپایدار ضعیفی وارد استان می شود که تا اواخر هفته فعال است و پیامد آن در بعد از ظهر و شب، افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید با احتمال گرد و خاک و رگبارهای پراکنده است که وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شدیدتر خواهد بود.

گفتنی است بارش سالانه باران در استان خشک و نیمه خشک یزد بین 90 تا 110 میلیمتر اعلام شده است.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد