Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه مطرح کرد

استاندار به تنهایی مسئول کم آبی استان یزد نیست/ صداقت مسئولین و مقابله با شتردزدان راهگشای مشکلات اقتصادی


امام جمعه ابرکوه گفت : مشکل کم آبی استان یزد تنها مربوط به استاندار نیست، چرا نمایندگان استان در مجلس، مسئولین و دیگر مقامات به صورت جدی وارد این مقوله نمی شوند؟

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به نگرانی مردم در خصوص مشکل کم آبی و در کشور اظهار کرد : معضل کم شدن ذخایر آبی برای مردم به درستی تفهیم و تبیین نشده است.

استاندار به تنهایی مسئول مشکل کم آبی استان یزد نیست
حجت الاسلام حسینی گفت : با توجه به کاهش میزان بارندگی و پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی به طور وحشت زا، در سال های اخیر خصوصاً در نیمه جنوبی کشور، سدهای مهم کشور کمتر از چهل درصد آب دارند و در آستانه بحران خشکسالی و تغیرات اقلیمی هستیم.
حسینی با تأکید بر اینکه استان یزد نیز به صورت جدی نیازمند مدیریت و اقدام فوری در بخش آب است، افزود : این موضوع از اولویت های استان است و باید راهکار مقابله با آن بررسی شود. اما سخن این است که چرا مشکل آب فقط مشکل استاندار شده است؟

وی تصریح کرد : چرا نمایندگان استان در مجلس، مسئولین و دیگر مقامات به صورت جدی وارد این مقوله نمی شوند؟ روند استان به سمت فاجعه زیست محیطی است و عزم و اراده دولت و ملت را برای جلوگیری از خطرات می طلبد.

این مقام مسئول بیان کرد : مردم نجیب ما انواع مشکلات صنفی، معیشتی و اقتصادی را سال ها است صبورانه تحمل کردند، اما آب یک مسئله حیاتی است. بی آبی به معنی مرگ است. لذا هم مردم باید صرفه جویی کنند و هم مسئولین مدیریت جدی داشته باشند.

صداقت مسئولین و وحدت ملی راهگشای مشکلات اقتصادی است
امام جمعه ابرکوه در بخش دیگری از خطبه ها به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت : راه حل این مشکلات این است که همه آستین همت بالا بزنیم و همکاری کنیم. مسئولین هم باید صدای مردم و مطالبات قانونی در حوزه های مختلف مانند اصناف، بازاریان، اتحادیه ها، بهداشت و درمان، حمل و نقل و مسکن را بشنوند و پیگیر حل و فصل آن باشند.

حسینی تأکید کرد : اینکه بازاریان و اصناف تهران اجازه سوءاستفاده سیاسی عناصر بدخواه را در تجمعاتشان ندادند، نشان از درک بالای آنها نسبت به ارزش گوهر امنیت بود. اولین شرط چرخیدن اقتصاد و بازار برخورداری کشور از امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد : ما به کلام حکیمانه مقام معظم رهبری با تجربه های محسوس اعتقاد داریم که؛ اگر مردم به صحنه بیایند هیچ مشکل لاینحلی وجود نخواهد داشت.

حسینی ادامه داد : مسئولین باید صادقانه و شفاف با مردم سخن بگویند، تا با وحدت ملی، انسجام دشمن شکن و امید دادن به مردم، پاسخ عملی توطئه ها و طراحی های دشمن در جنگ روانی و اقتصادی را بدهیم.

مقابله دولتمردان و مسئولین قضایی با شتر دزدان بازار سکه، ارز و طلا به مردم امید می دهد
خطیب جمعه ابرکوه، گفت : نمونه این مجاهدت های امیدبخش، افتتاح فاز دوم پالایشگاه عظیم خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است، که فرزندان غیور این کشور در اوج تحریم ها و تحمل شرایط سخت محیطی و گرمای بالای پنجاه درجه به بهره برداری رساندند، تا حلقه خود کفایی کشور در تأمین بنزین و گازوئیل کامل شود.

حسینی تصریح کرد : نمونه دیگر آن تلاش و برخورد انقلابی مسئولین دولتی و قضایی در مقابله با شتر دزدان بازار سکه، ارز و طلا است که نگرانی و هشدار رهبری را هم در پی داشته است.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) رئیس مذهب شیعه و گرامیداشت هفته مبارزه با بیماری های مشترک انسان و حیوان، گفت : مردم مخصوصاً دامداران باید با بیماری هایی مثل تب خونریزی کننده کنگو که به صورت ناگهانی شروع می شود و بیماری های ویروسی، آشنا باشند.

امام جمعه در پایان عنوان کرد : دامداران باید در مراقبت دام ها توجه ویژه ای داشته باشند و جهت ذبح و قربانی آنها در کشتارگاه ها اقدام کنند تا اصول بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد