Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه کانون بسیج اصناف ابرکوه مطرح شد

اصناف بازوی توانای تحقق اقتصاد مقاومتی/ در جنگ اقتصادی؛ هر واحد صنفی به‌مثابه یک سنگر است


جلسه کانون بسیج اصناف ابرکوه در دو بخش اداری و نشست کسبه بسیجی شهرستان، در سالن اجتماعات فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ محمد سالاری مسئول بسیج اصناف ابرکوه، در خصوص نقش و جایگاه بسیج اصناف، اظهار کرد : اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش پررنگی ایفا کردند و امروز فعالیت‌های فرهنگی و جهادی آنها در قالب بسیج اصناف خود را نشان می‌دهد.

اصناف یکی از بازوان تحقق اقتصاد مقاومتی
وی، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در راستای جذب اصناف در بسیج، کمک به تحقق و احیا بازار اسلامی، با توجه به تغییر نسل‌های صنفی و تحول رویکرد بازار از سنتی به پیشرفته و سوق به بازارهای غربی، کمک به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، با حمایت بسیج اصناف از واحدهای صنفی تولیدکننده و عرضه‌کننده کالاهای ایرانی که یکی از بازوهای اجرایی این طرح است همراه با حمایت دولتمردان، توجه به امر به معروف و نهی از منکر در بین کسبه را ازجمله مأموریت‌ها و رسالت‌های بسیج اصناف، عنوان کرد.

در جنگ اقتصادی؛ هر واحد صنفی به‌مثابه یک سنگر است
سلمانی مسئول بسیج اصناف یزد نیز در ادامه ضمن تقدیر از نحوه برگزاری دوره آموزشی فقه بازار عنوان کرد : این دوره یکی از گام‌های تأثیرگذار بسیج اصناف ابرکوه است و پیشنهاد می‌کنم، دوره‌های تکمیلی ویژه هر رسته صنفی نیز برگزار شود.

وی افزود : در شرایط کنونی که جنگ اقتصادی همه‌جانبه علیه کشور برپا است، نقش اصناف در مهار و آرام کردن التهابات بازار بسیار مهم است.

مسئول بسیج اصناف یزد گفت : هر واحد صنفی در این شرایط مانند یک سنگر در مقابله با این شرایط است و هر کسبه باید در کسب‌وکار خود به انصاف توجه نماید تا به کسب سود حداکثری.

سلمانی، بابیان اینکه واحدهای صنفی به‌صورت خودجوش در طرح خدمات کریمانه، مصرف‌کنندگان را در ایام ولادت معصومین (ع) به‌صورت صلواتی و یا با ارائه کالا به قیمت خرید منتفع سازند، پیشنهاد کرد : کسبه و اصناف می‌توانند با مشارکت در طرح «هر کاسب 50 هزار تومان» در راستای کمک به سیل‌زدگان و مناطق آسیب‌دیده سهیم شوند.

در پایان جلسه از کسبه بسیجی شهرستان و برخی مسئولین ذی‌ربط، با اهداء لوح سپاس، تقدیر شد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد