Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

بازهم در سایه غفلت مسئولان ابرکوه؛

تنها بنای تاریخی روستای اسدآباد سفلی تخریب شد+ تصاویر


روز گذشته دیوار تنهای بنای تاریخی این روستا و یکی دیگر از آثار ارزشمند ابرکوه، تخریب شد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از اهالي روستاي اسدآباد سفلي ابرکوه، روز گذشته دیوار قلعه این روستا و یکی از باغات مقابل آن، تخریب و باعث مسدود شدن یکی از کوچه های اصلی که معروف به کوچه گلزار شهدا است، شد.


به گفته اهالی روستا، تركيدگي لوله آب شرب طي شش ماه گذشته و عدم تعويض آن توسط شركت آب و فاضلاب روستايي، موجب تخريب ديوار قلعه تاريخی روستا شده است.


ساکنین روستا تصریح می کنند: تماس هاي مكرر با مسئولين شركت آب و فاضلاب جهت تعويض لوله فوق الذکر نتيجه اي نداشته است و در نهايت این خسارت جبران ناپذیر را به بنای تاریخی ابرکوه وارد کرد.


بر اساس اسناد و به گفته آنها، به علت برخورد ديوار قلعه مذكور با ديوار باغ مقابل، دیوار باغ یکی از اهالی نیز تخریب و خسارت دیده است.


دقیقأ بعد از ثبت بافت تاریخی ابرکوه، متأسفانه برای چندمین بار است که بخشی از آن تخریب و خسارت های جبران ناپذیری را به شهرستان وارد می کنند.


بارها و بارها از مسئولان و کارشناسان شنیده ایم که آثار تاریخی و بناهای ارزشمند ابرکوه، جزئی از فرهنگ و زمینه توسعه شهرستان می باشد، پس چرا اکنون باید در غفلت برخی مسئولان از بین برود؟


حتی اگر علت تخریب دیوار قلعه روستا اسدآباد سفلی، ترکیدگی لوله آب و عدم تعمیر آن نباشد و صدها علت دیگر برای آن مطرح شود، این بنا چگونه به شکل اولیه اش باز می گردد؟


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


فرزاد
سلام از نظر من هنوز مردم فرهنگ این رو ندارند که ای بناها چه ازشی داره و هنوز برای مسولین جانیفتاده که باید یک نفر تمام وقت از بناهای شهر های مختلف بازدید بکنه و از این اتفاقات جلوگیری کنه بازهم میخوام مسعولین محترم جلو این حوادث رو بگیرند
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۷/۱۳ ۱۱:۰۹.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد