Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه:

ثبت بافت تاریخی یک امتیاز ویژه برای ابرکوه می باشد/ هر گونه تغییر، مرمت و تخریب در بافت تاریخی جرم است


دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه گفت: وظیفه حفظ آثار تاریخی وظیفه همه مردم و ارگان ها است و هر گونه تغییر، مرمت و تخریب بافت تاریخی جرم بوده و با آن برخورد می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، علی محمد دشتکیان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در جمع مدیران دستگاه های اجرایی با بیان اهمیت صنعت گردشگری اظهار کرد: با توجه به اینکه بحران آب رفته رفته بخش کشاورزی و صنعت را در شهرستان تهدید می کند، یکی از شاخصه هایی را که پتانسیل آن در ابرکوه موجود بوده و می توان آن را تقویت کرد، صنعت گردشگری می باشد.


دشتکیان تصریح کرد: روابط دیپلماتیک ایران نشان دهنده این است که وضعیت گردشگری کشور در حال تحول می باشد، لذا باید در این زمینه تلاش های بیشتری صورت گیرد تا موجب توسعه شهرستان شود.


وی با اشاره به این نکته که گردشگری مربوط به یک ارگان خاص نیست و نفع همه مردم را در بر دارد، گفت: به تازگی 162 هکتار از بافت تاریخی شهرستان به ثبت رسیده که این موضوع برای ابرکوه یک امتیاز ویژه محسوب می شود. در همین راستا محدوده این بافت مشخص شده و حفظ آن وظیفه همه ارگان ها و همچنین مشارکت مردم است.


دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه خاطرنشان کرد: فضای بیرونی بافت تاریخی بسیار حائز اهمیت است و هر گونه تغییر، مرمت و تخریب آن بدون هماهنگی میراث فرهنگی جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.


دشتکیان ادامه داد: قانون مجری خاص حفظ آثار تاریخی را، میراث فرهنگی تعیین کرده است اما همه ارگان ها باید در این امر مشارکت داشته و با اطلاع رسانی داخلی ابتدا نیروهای خود را نسبت به این امر توجیه کرده و سپس مردم را راهنمایی کنند.


وی در خاتمه یک بار دیگر از مردم خواست تا با حفظ اصول ایمنی و به ویژه نصب دوربین مدار بسته، نسبت به ایجاد امنیت برای خود و اموالشان اقدام کنند.


انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد