Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره اوقاف ابرکوه:

ثبت 10 وقف جدید در هفته وقف در ابرکوه


رئیس اداره اوقاف ابرکوه گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های راهبردی سازمان، مبنی بر توسعه و ترویج فرهنگ وقف، تعداد 10 موقوفه جدید در ابرکوه به ثبت رسید، که این تعداد موقوفه در هفته وقف در اوقاف شهرستان بی سابقه بود.

سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار داشت: وقف احسان ماندگار واقدام خداپسندانه ای است که از طریق آن می توان  بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را داوطلبانه درجهت رفع آنها بکار بست.


ابطحی افزود: این سنت حسنه و صدقه جاریه در طول تاریخ اسلام از پایه های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده و مومنان پاک اندیش و پارسا هر یک به فراخور حال خویش بدین امر اهتمام ورزیده و از خویش میراثی جاودان به یادگار گذارده اند و اینک این میراث عظیم در دستان ماست.


وی عنوان کرد: در سال جاری با توجه به منویات مقام معظم رهبری، سیاست های راهبردی سازمان و نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست سازمان، مبنی بر توسعه و ترویج فرهنگ وقف، با رویکرد ایجاد و افزایش وقف جدید بر اساس نیازهای روز جامعه تاکید داشتند.


رئیس اداره اوقاف تصریح کرد: در همین راستا در هفته وقف تعداد 10 موقوفه جدید در شهرستان ابرکوه به ثبت رسید که ثبت این تعداد موقوفه در هفته وقف در اوقاف شهرستان بی سابقه بود.


ابطحی از جمله این موقوفات به موارد زیر اشاره کرد:


* وقف یک باب منزل مسکونی به مساحت 393 متر واقع در منطقه خیر آباد ابرکوه توسط احمد اکرمی تا درآمد آن صرف امور قرآنی، کمک به مستمندان وعزاداری اهل بیت علیهم السلام شود.

* وقف یک باب ساختمان جهت خانه خادم امامزاده دختر موسی بن جعفر(ع) اسفند آباد توسط حاج حسین سربازی.

* وقف زمین توسط شکرالله رضایی و حسن رضایی جهت ساخت تکیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای تقی آباد اسفندآباد.

* وقف زمین توسط ورثه مرحوم جعفری جهت ساخت مسجد امام حسین(ع) روستای عزیزآباد.




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد