Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئيس اداره منابع آب ابركوه اعلام كرد:

دشت ابرکوه و دشت یزد- اردکان دو دشت ممنوعه "بحرانی" استان یزد


رئيس اداره منابع آب ابركوه گفت: دو دشت مذکور با کسری تجمعی بالغ بر 5 میلیارد مترمکعب حدود 70 درصد کسری مخزن کل یزد را شامل شده که ادامه این روند تهدید جدی برای آینده ساکنین این مناطق محسوب می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد حسین باقری رئيس اداره منابع آب ابركوه گفت: دو دشت مذکور با کسری تجمعی بالغ بر 5 میلیارد مترمکعب حدود 70 درصد کسری مخزن کل استان یزد را شامل شده که ادامه این روند تهدید جدی برای آینده ساکنین این مناطق محسوب می شود.

 باقری با  تشریح عملکرد شش ماهه نخست اين اداره اظهارداشت: دشت ابرکوه و دشت یزد- اردکان دو دشت ممنوعه "بحرانی"استان یزد می باشند که افت سطح آب، هجوم لایه آب شور و فرونشست و فروچاله وضعیت این مناطق را با شرایطی بحرانی موا جه ساخته است.

وي ادامه داد: درهمين راستا دشت ابرکوه جزء  86 دشت پایلوت کشور در زمینه اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی قرار گرفته است.

اين مقام مسئول  بيان كرد: از ابتدای سال 1395 تاکنون ضمن توقیف  15 دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز، اقدام به پر و مسلوب المنفعه نمودن9 حلقه چاه غیرمجاز، جمع آوری منصوبات و انسداد دهانه 15 حلقه چاه غیرمجاز و تقلیل آبدهی  به میزان 74 لیتر در ثانیه شده است.

وی همچنین با اشاره به بیشترین میزان نصب کنتور در ابرکوه نبست به سایر مناطق استان گفت: انتخاب دشت چاهگیر به عنوان پایلوت  در سطح استان جهت طرح شارژ و کا لیبراسیون  کنتورهای هوشمند است که با توجه به نصب 100 درصدی کنتورهای  هوشمند در دشت مذکور از ابتدای فروردین ماه سال جاری این امر اجرائی گرديده است.

باقری در خصوص اجرای طرح کنتور هوشمند بر روی سایر منابع شهرستان نیز افزود: از شهریورماه سال جاری، شارژ و کا لیبراسیون کنتورهای هوشمندِ کل شهرستان جهت خاموشی یک ماهه چاههای کشاورزی که قبلاً  در شورای حفاظت منابع آب شهرستان به تصویب رسیده در دستور کار اداره منابع آب ابرکوه قرار گرفته است.

بنا به گزارش ایرنا؛ گفتنی است تا کنون بیش از 75 درصد کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی ابرکوه نصب شده است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد