Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

عید غدیر تثبیت حاکمیت دین بر مسلمین بود/ جاده مروست- بخش بهمن دسترسی سریع تر به مناطق جنوبی کشور


امام جمعه ابرکوه گفت: عید غدیر برای تثبیت حاکمیت دینی و بیان این حقیقت است که سیاست و دیانت در متن جامعه حکومت قرار دارد و تا ابد الدهر دین بر مسلمین حکومت خواهد داشت.

به گزارش سرو ابرکوه حجت الاسلام و المسلمین حسینی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) به امت اسلامی و مقام معظم رهبری(حفظله) اظهار داشت: امام هادی(ع) در عمر شریف خود در قالب یک سلسله برنامه های ارشادی فرهنگی و تربیتی، مبارزه غیر مستقیمی را با حاکمیت خلفاء جور آغاز کرد و در موارد مختلف تا جائی که موجودیت شیعه را به خطر نیندازد دامنه مبارزاتش را گستراند.
عقلانیت بود که شرایط زمان و اختناق و چنگال خونین ظلم و ستم اجازه مبارزه علنی را نمیداد.
عید غدیر تثبیت حاکمیت دین بر مسلمین بود
حجت الاسلام حسینی با نزدیک شدن به عید سعید غدیر بیان کرد: عید غدیر عید الله الاکبر است. عید غدیر در اسلام برتر از اعیاد دیگر است. زیرا تکلیف امت اسلامی، زمینه هدایت و امامت و حکومت در غدیر مشخص شده است و روز اکمال دین از جانب خدا و اتمام نعمت الهی به بندگان است.
حسینی ادامه داد: مسئله خلافت و امامت امیرالمومنین علی (ع) تصمیمی از جانب پیغمبر نبود بلکه هدایت الهی و دستور خداوند بود تا حرکت اسلامی تعمیق یابد و سمت گیری ولائی پیدا کند .
خطیب جمعه ابرکوه عنوان کرد: عید غدیر برای تثبیت حاکمیت دینی و بیان این حقیقت است که سیاست و دیانت در متن جامعه حکومت قرار دارد و تا ابد الدهر دین بر مسلمین حکومت خواهد داشت. حکومتی که بنیانش عزت، ایمان، صلاح و اخلاق است. حکومتی که پیش قراول آن مولی الموحدین امیر المومنین علی (ع) است.
توزیع عادلانه گوشت های قربانی در ستاد های متمرکز
وی با یادآوری عید قربان و طریق قربانی در آن روز گفت: حرکت خوبی که رفته رفته سنت حسنه می شود کشتار و توضیع متمرکز قربانی است. بر این اساس مدد جویان و نیازمندانی که در همه محلات شناسائی شده اند از این اقدام خدا پسندانه بهره مند می شوند.
حجت الاسلام حسینی با توزیع عادلانه قربانی بین نیازمندان تصریح کرد: اگر همچنان در مناسبت های دیگر به صورت متمرکز عمل کنیم و برای این کار ستادی متشکل از معتمدین همه محلات تشکیل داده و با هماهنگی کمیته امداد گوشت ها به صورت متمرکز از محله ای به تمام محلات توزیع شود از همه ی فقرا یاد می شود. در غیر این صورت چه بسا مدد جوئی از چند نفر کمک می گیرد و نیازمند دیگری را کسی یاد هم نمی کند.

جاده مروست- بخش بهمن دسترسی سریع تر به مناطق جنوبی کشور
حسینی در پایان به موضوع "جاده مواصلاتی مروست به بخش بهمن" اشاره کرد و گفت: این پروژه چند سال است به نماینده مجلس و مسئولین توصیه می شود اما نتیجه مطلوب نگرفتیم و با این کندروی در کار سر انجامی حاصل نمی شود.
امام جمعه ابرکوه افزود: در دیداری که هفته گذشته فرمانداران و مسئولین شهرستان خاتم و ابرکوه در کنار کوه پنج انگشت داشتند تصمیمات مناسبی جهت ایجاد همدلی، تقویت عزم مشترک و مشارکت مالی دو شهرستان در تسریع انجام کار این پروژه گرفته شد.
وی با توجه به اینکه این راه در پروژه ملی وزارت راه و شهرسازی تعریف شده ابراز داشت: قرار شد در آینده نزدیک جلسه خاص جهت اجرائی شدن این پروژه در استانداری گرفته شود. زیرا با راه اندازی این راه که مسیر اصفهان به کرمان و دسترسی به مناطق جنوبی کشور را نزدیکتر می کند برای رشد و اعتلای شهرستان ابرکوه در عرصه های مختلف خصوصاً در رونق اقتصادی نتیجه بخش خواهد بود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد