Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارگردان فیلم «لی لی»:

مدافعان حرم با فیلم «لی لی» بر پرده جشنواره عمار روایت می شوند


فیلم داستانی «لی لی» به همت حوزه هنری یزد به جشنواره عمار ارسال شد.

به گزارش سرو ابرکوه، فاطمه آئینی هنرمندی است که علاوه بر تحصیلات حوزوی، اکنون مشغول تحصیل در رشته حقوق است. وی که سابقه کارگردانی دو فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد، دانش سینما را در دوره های آموزشی آزاد دانشگاه تهران، حوزه هنری و موسسه شهید آوینی فرا گرفته است.

«یک قاب، یک آن، یک آینه» که تجربه ی اول آئینی محسوب می شود؛ روایتی است از رابطه ی یک رزمنده ی نوجوان با مادرش، این کار به تهیه کنندگی خانه فیلم داستانی تولید شد و در مناسبت های مختلف از شبکه افق پخش شده است.

وی در مصاحبه با یزد رسا با اشاره به نویسندگی و ساخت فیلم کوتاهی دیگر بیان داشت: فیلم «لی لی» با تهیه کنندگی حوزه هنری یزد و حمایت ویژه محمدصادق کوچک زاده رئیس این مجموعه تولید شده و به روابط عاطفی یک رزمنده مدافع حرم با دختر کوچکش می‌پردازد.

آئینی گفت: علی دهقان‌پور و پرنیان پروانه در این اثر به ایفای نقش پرداختند. تصویربرداری و صدابرداری این اثر نیز به ترتیب برعهده احسان دادرس و جمال دهقان بوده و حدیث دانایی‌کیا آن را تدوین کرده است.

وی افزود: مریم صائمی حق دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، حسام سالکی مجری طرح، نجمه غلامی منشی صحنه، حبیبه گلمکانی طراح صحنه و لباس، مهدی جمشیدیان صداگذار، حسین زارع و مرتضی انیسی دستیاران تصویربردار دیگر عوامل این فیلم را تشکیل می‌دهند.

این کارگردان جوان از حضور فیلم داستانی «لی لی» در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد و افزود: مزیت جشنواره عمار، اکران سراسری در اقصی نقاط  کشور است که به دیده شدن هر چه بیشتر آثار کمک می کند. اتفاقی که در جشنواره های دیگر با این کمیت نمی افتد.

وی ادامه داد: از جنبه ی دیگر جشنواره عمار برای فیلمسازانی که تازه، وارد این فضا شده اند می تواند مجالی برای خودآزمایی و قوت گرفتن برای آزمون های سخت تر باشد.

آئینی تاکید کرد: اتفاق دیگری که در جشنواره‌ عمار به طور عام برای همه شرکت کنندگان و همه ی کسانی که با عناوین مختلف در اکران ها و مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور دارند می افتد، دریافت یک انرژی فوق العاده مثبتِ برآمده از یک روحیه حماسی و‌ انقلابی است که شما در هیچ جشنواره دیگری، مشابه این انرژی را نمی توانید پیدا کنید. انرژی ای که خیلی ها را تا یک سال شارژ می کند.

 وی در پایان اذعان داشت: البته وجود این محاسن به معنی چشم پوشی از کاستی های جشنواره نیست. نواقص هم باید در جای خود ارزیابی شوند و‌ برای رفع آن ها برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد