Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه:

وجود هزار و 600 نفر فارغ التحصیل جویای کار در ابرکوه


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: تعداد هزار و 600 نفر فارغ التحصیل جویای کار، در موسسه مشاوره شغلی و کاریابی تلاش ابرکوه، ثبت نام کرده اند.

ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، در خصوص میزان بیکاری و اشتغالزایی فارغ التحصیلان جویای کار اظهار کرد: موسسه مشاوره شغلی و کاریابی تلاش ابرکوه در سال 1386 در شهرستان راه اندازی شد. بر اساس آماری که تا کنون از این موسسه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش شده است، بیش از سه هزار و 500 نفر بیکار و جویای کار در شهرستان وجود دارد.

زارع عنوان کرد: البته این آمار تعداد کارجویانی است که به این موسسه مراجعه کرده اند، چه بسا افرادی نیز هستند که شخصاً برای ایجاد اشتغال تلاش می کنند. با توجه به آمار موسسه مذکور در سال های اخیر بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه از این آمار حدود 60 درصد مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می دهند، افزود: تعداد 86 نفر کارشناسی ارشد، بیش از هزار و 100 نفر مقطع کارشناسی، 355 نفر مقطع کاردانی، بیش از هزار نفر دیپلم هستند و مابقی تحصیلات شان زیر دیپلم است.

آمار دقیقی از فارغ التحصیلان کارجو در دسترس نیست/ اشتغال بیش از هزار و 800 نفر طی دو سال گذشته در ابرکوه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: رشته های تحصیلی این کارجویان که در این موسسه ثبت نام کرده اند، بیشتر مربوط به حسابداری، اقتصاد، مدیریت، ادبیات، کامپیوتر، حقوق، روان شناسی که بیشتر خانم ها هستند، علوم اجتماعی و فنی مهندسی است.

زارع ضمن اشاره به این نکته که تعداد زیادی از افراد فارغ التحصیل و همچنین کسانی که شاغل شده اند، به موسسه کاریابی تلاش مراجعه نکرده اند و آمار دقیقی هم از آنها در دسترس نیست، گفت: در یک سال و نیم گذشته قبل از شروع سال جدید، تعداد هزار و 550 نفر در بخش های صنعت، تعاونی ها، مشاغل خانگی، گردشگری و صنایع دستی مشغول به کار شدند.

وی با نوید بهره برداری از کارخانه های کاشی سیمین، آبنوس و تعدادی شرکت تعاونی تا پایان سال 96، تصریح کرد: در اواخر سال جاری و اوایل سال 97 زمینه های اشتغال افراد زیادی ایجاد خواهد شد، همچنان که از آغاز سال جدید تا کنون تعداد 350 نفر از علاقه مندان در مشاغل مختلف شهرستان فعال و از لیست کارجویان خارج شده اند.

ترویج فرهنگ کارآفرینی داروی معضل بیکاری است
زارع اذعان کرد: سیاست کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه بر این است که فرهنگ کارآفرینی را بین افراد تحصیل کرده جویای کار، ترویج دهند تا هم برای خود و هم برای دیگران زمینه های اشتغال و درآمدزایی فراهم کنند. این امر که راه علاج معضل بیکاری در شهرستان است، با برنامه ریزی و نیازسنجی، شناسایی ظرفیت ها، پتانسیل ها و فرصت های شغلی موجود، قابل اجرا است. 

وی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مختلف و با تجربه جهت راه اندازی مرکز مشاوره کارآفرینی که نیاز شهرستان است، دعوت به همکاری کرد.

استفاده از ظرفیت های بومی در اجرای پروژه های عمرانی ابرکوه
زارع با تأکید بر اینکه آمار فارغ التحصیلان روز به روز رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: دستگاه های متولی اشتغال و شرکت هایی که فرصت های ایجاد شغل و سرمایه گذاری در حوزه کاری خود دارند، به مردم، افراد جویای کار و سرمایه گذاران بومی اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه همچنین از مسئولان دستگاه هایی که اعتبارات عمرانی جهت توسعه و آبادانی شهر در اختیار دارند، تقاضا کرد: در اجرای پروژه های عمرانی ابرکوه، فارغ التحصیلان دانشگاهی، افراد جویای کار و متخصصان بومی را به کارگیری کنند، که این امر در کاهش نرخ بیکاری موثر است.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد