Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه:

160 میلیون ریال هزینه بازسازی واقعه غدیر در ابرکوه


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در جلسه هماهنگی بازسازی واقعه غدیر گفت: 160 میلیون ریال برای بازسازی واقعه غدیر در ابرکوه هزینه شده که بخشی از آن توسط خیرین و مسئولین هیئات مذهبی جمع آوری شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، جلسه هماهنگی و پشتیبانی بازسازی واقعه غدیر در شهرستان با حضور حسینی امام جمعه، رسولی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در رابطه با بازسازی واقعه غدیر در شهرستان بیان کرد: این امر یک واقعه ای پایدار است که در شهرستان ابرکوه، فرهنگ سازی و نهادینه خواهد شد و اهمیت آن از این حیث است که هویت شیعه، ریشه در این واقعه دارد و می توان گفت واقعه غدیر شناسنامه شیعه محسوب می شود.

حسینی افزود: غدیر پیش درآمدی در جهت تثبیت حقانیت مکتب ولایت و راه پیروان ولایت است؛ بنابراین به هر میزان تکه ما این واقعه را تکریم کنیم، به همان اندازه دوستانمان در سراسر جهان خرسند و دشمنان غمگین می شوند.

وی تأکید کرد: حکایت عاشورا یکی از عمیق ترین حکایاتی است که شیعه خود را ملتزم به زنده نگه داشتن آن می داند اما مهم تر از عاشورا، واقعه غدیر می باشد، زیرا عاشورا فدائی غدیر است. اگر غدیر نبود دین و آئین هم وجود نداشت؛ واقعه غدیر به جسم به جان دین، روح شد و آیین نبوی را زنده کرد.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: تنها کشوری که روح ولایت دارد، ایران است زیرا در کشورهای دیگر ولایت تحت لوای حاکمیت است و اگر امروز شیعه مکتبی پویا و پرافتخار دارد بخاطر این است که مکتب برخاسته از متن واقعه غدیر است.

ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیز بر حضور گسترده و چشم گیر مردم و به خصوص قشر جوان و نوجوان تأکید کرد و افزود: باید برای حضور مردم در مراسم بازسازی این واقعه که یکی از اعیاد مهم مسلمانان است، اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد و برنامه به بهترین شکل انجام شود. همچنین هزینه ای که برای انجام این برنامه برآورد شده 160 میلیون ریال می باشد که بخشی از آن توسط خیرین و مسئولین هیئت های مذهبی جمع آوری شده است.

سید نبی رسولی فرماندار شهرستان در خاتمه این جلسه وظایف هر یک از ادارات را در اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر مشخص نمود که به صورت کتبی نیز به آنان ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکر است این مراسم در روز 5 شنبه از ساعت 15 عصر در محل مصلای بهشت زهرا(محل اقامه نماز عید فطر) برگزار می شود.

انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد