Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گفتگوی اختصاصی با ناصر ثانی هنرمند نقاش؛

از سراسر ایران در خانه آقازاده ابرکوه / دور ایران با دوچرخه و آبرنگ


ناصر ثانی هنرمند نقاشی است که با دوچرخه خود به سراسر ایران سفر می کند و یادداشت های سفر خود را در قالب ترکیبی از رنگ ها و شکل ها، بر روی بوم به تصویر می کشد.

ناصر ثانی - هنرمند - نقاش - ابرکوه.

 

به گزارش سروابرکوه، این روزها خانه آقازاده میزبان، میهمانی است که حال و هوای تمام ایران را به ابرکوه آوده است. ناصر ثانی هنرمند نقاشی است که مسافت های زیادی را با دوچرخه اش رکاب می زند و به شهرهای مختلف ایران سفر می کند؛ وی یادداشت های سفر خود را در در قالب تصاویر با آبرنگ بر روی بوم نقاشی می کند و تابلوی مربوط به هر شهر را به شهری دیگر برده و به صورت نمایشگاه درمعرض دید عموم قرارمی دهد. وی از این طریق هم هنر نقاشی خود و هم آثار تاریخی و هنری شاخص هر استان را به نمایش می گذارد.

این نقاش ایرانگرد در گفتگوی اختصاصی با سروابرکوه خود را اینچنین معرفی می کند:

ناصر ثانی هستم، متولد سال 1340، ساکن تهران. شغل اصلی من نقشه کشی و طراحی معماری داخلی می باشد و اکنون 30 سال است که به حرفه و هنر نقاشی مشغول هستم. دوچرخه سواری و ایرانگردی را از سال 91 آغاز کردم و تصمیم دارم به یاری خداوند پس از سفر به کلیه استان های کشورم، از مرزها خارج شده و با فرهنگ دیگر کشورهای جهان نیز آشنا شوم.

از "دور ایران با دوچرخه و آبرنگ" بگویید

همانطور که گفتم من 30 سال است که با هنر نقاشی انس گرفته و با آن زندگی می کنم و نقاشی قسمتی از وجودم است اماعلاقه زیادی نیز به سفر و آشنایی با فرهنگ های مختلف داشته و دارم؛ از همین رو تصمیم گرفتم با دوچرخه به همه استان های کشورم سفر کنم و در کنار این سفرها نقاشی را نیز ادامه دهم.

من تعدادی از کارهایی را که از قبل انجام دادم در هر سفر به همراه دارم، ضمن اینکه پس از ورود به هر شهر و بازدید از آن، مشاهدات و خاطرات خود را از اماکن تاریخی و مناظر طبیعی آن شهر در قالب نقاشی آبرنگ با عنوان "یادداشت‌های سفر" به تصویر می کشم. ضمن اینکه در عبور از هر شهر نمایشگاهی از تابلوهای نقاشی خود برپا می کنم که از این طریق می توانم فرهنگ، هنر و تاریخ هر شهر را به مردم دیگر شهرها معرفی کنم واینچنین گامی بردارم در مسیر ترویج فرهنگ ایرانی.

سبک نقاشی و تعداد تابلوها

سبک من در نقاشی بیشتر، سبک مفهومی است. اغلب نقاشی های من در زمینه معماری و بناهای تاریخی می باشد. در این نمایشگاه هم اکنون تعداد 60 تابلو نقاشی موجود است که 30 اثر آن گزیده ای از مجموع آثار و تعداد 30 اثر آن هم مربوط به خاطرات شهرهایی است که تا کنون از آنها بازدید کرده ام.

ابرکوه و مردم این شهر از دیدگاه شما

من ابرکوه را فقط با یخچال خشتی و سرو چند هزار ساله اش می شناختم و برای دیدن این دو اثر تاریخی بود که از بین شهرهای استان یزد، ابرکوه را انتخاب کردم اما زمانی که وارد این شهر شدم و بناهایی چون گنبدعالی، خانه آقازاده، خانه صولت، مسجد جامع و ... را مشاهده کردم، تازه فهمیدم ابرکوه فراتر و بزرگتر از آن چیزی است که در وصفش شنیده بودم؛ آنچنان که زیبایی خانه آقازاده و معماری بی نظیر این بنا به نقاشی های من نیز جان بخشیده است

امروز پنجمین روز است که من در ابرکوه هستم و به جرات می توانم بگویم که مردم این شهر انسان هایی به معنی واقعی انسانیت هستند. ابرکوهی ها مردمی مهربان، خونگرم و مهمان نواز می باشند و با من که در این شهر میهمان بودم مانند یک دوست برخورد کردند و معاشرت با مردم ابرکوه برایم بسیار خوشایند بود.

پیام ناصر ثانی ورزشکار، هنرمند و ایرانگرد

ایرانیان افراد غیوری هستند که اگر زمانی احساس کنند ناموس، شرف و غیرت ایرانی در خطر است تا پای جان ایستادگی می کنند. تنها پیام من با توجه به نامگذاری سال جدید به فرهنگ این است که "ما باید فرهنگ خود را بشناسیم و نقاط مثبت خود را تقویت کنیم و این را بدانیم که همه مردم این آب و خاک از شمال تا جنوب، شرق تا غرب، با هر لهجه و گویش و زبان و فرهنگ همه ایرانی، و یک تن واحد هستیم."

در پایان سروابرکوه، برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی دارد. به این امید که در سفرهای بعدی خود ابرکوه را آنچنان که هست به مردم دیگر نقاط ایران و جهان معرفی نمایید.

 

 .

ناصر ثانی - هنرمند - نقاش - ابرکوه 1




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد