Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امروز ثبت‌احوال صدساله شد؛

استقبال ابرکوهی‌ها از نام «فاطمه و ابوالفضل» برای نوزادان/ افزایش 2 درصدی ازدواج در ابرکوه


رئیس اداره ثبت‌احوال ابرکوه، گفت : پدر و مادرهای ابرکوهی در سال جاری بیشتر از نام‌های فاطمه، ابوالفضل، زهرا، امیرعلی و محمد برای نوزادان خود استفاده کردند.

عصر امروز غلامرضا شفیعی رئیس اداره ثبت‌احوال ابرکوه، به مناسبت صدساله شدن ثبت‌احوال در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : اولین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی در تاریخ سوم دی‌ماه سال 1297 در سازمان ثبت‌احوال کشور به ثبت رسید.

شفیعی ادامه داد : از اول سال جدید تاکنون تعداد 633 مورد ولادت در شهرستان به ثبت رسیده است که از این تعداد 318 نوزاد پسر و 315 دختر بوده‌اند.

وی، بابیان تعداد اسامی فاطمه (35 مورد)، ابوالفضل (20 مورد)، زهرا (19 مورد)، امیرعلی (16 مورد) و محمد (15 مورد) گفت : اینها نام‌هایی است که در 9 ماهه اول سال، با بیشترین استقبال والدین برای فرزندان روبرو شده است.

شفیعی، به ثبت 174 مورد فوتی شهرستان در سال جاری، اشاره کرد و گفت : تعداد 263 مورد ازدواج در سال جاری ثبت‌شده است، که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 2 درصد افزایش داشت.

وی، در بخشی از صحبت‌های خود ضمن تأکید بر اینکه شهروندان جهت دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان سال اقدام کنند، بیان کرد : از زمان شروع طرح کارت ملی هوشمند تاکنون 28 هزار و 543 عدد کارت در شهرستان صادرشده است و 5 هزار و 340 مورد نیز در سال جدید درخواست شده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال ابرکوه در پایان خاطرنشان کرد : طی ماه‌های گذشته سال 97، یک هزار و 435 جلد تعویض شناسنامه مکانیزه انجام‌شده است، که جمعاً از آغاز این طرح تاکنون 25 هزار و 221 جلد صادرشده است.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد