Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارآفرینان کارگاه تولیدی «مهفا ابرکوه» مطرح کردند

اشتغالزایی هدف اولین کارگاه تراش سنگ های قیمتی در ابرکوه/ سخت ترین مرحله آموزش افراد بود/ ریسک کردن رمز موفقیت افراد کارآفرین


کارآفرینان کارگاه تولیدی «مهفا ابرکوه» مهمترین هدف خود را از راه اندازی اولین کارگاه تراش سنگ های قیمتی، اشتغالزایی و ایجاد فرصت برای شهرستان مطرح کردند.

به گزارش سرو ابرکوه، یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل»، بازگشایی کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ابرکوه می باشد.

 


مهران بهروزی کارشناس ارشد فراوری مواد معدنی و آریا آقاجانپور مهندس اکتشاف معدن مالکین کارگاه «مهفا ابرکوه» هستند که هدف خود از راه اندازی کارگاه؛ جامه عمل پوشاندن به اهداف خود و ایجاد شغل برای افراد بیکار عنوان کردند.


بهروزی یکی از مراحل مهم کار را که در موفقیت سهم ویژه ای دارد، انتخاب و نیروی کار متعهد دانست و گفت: در این زمینه افراد صادق، امانت دار و ماهر در اولویت می باشند و ما نیز پس از انتخاب افراد مناسب از میان متقاضیان، آموزش آنان را شروع کردیم.


آموزش افراد سخت بود چون شناختی نسبت تراش سنگ نداشتند 
این کارآفرین ابرکوهی خاطرنشان کرد: مرحله آموزش سختی های خاص خود را داشت، چرا که با افرادی مواجه بودیم که هیچ گونه تخصص و شناختی نسبت به کار تراش سنگ نداشتند و حتی گاهی مواقع در ابتدای آموزش خسارت هایی به سنگ ها و دستگاه ها وارد می شد.

 

ریسک کردن رمز موفقیت افراد کارآفرین
وی داشتن هدف مشخص و انجام برنامه ریزی دقیق، استفاده از مشورت افراد موفق، پیدا کردن بازار کار برای فروش محصول تولیدی را از جمله خصوصیات یک کارآفرین نمونه عنوان کرد و افزود: رسیدن به موفقیت در گرو صداقت، نداشتن غرور کاذب، شجاع و ریسک پذیر بودن است.

 


برای تراش فیرزوه باید دستگاه جدید خریداری شود
آریا آقاجانپور کارآفرین دیگر در این کارگاه تولیدی، از نحوه تهیه مواد اولیه کلوخ یا سنگ عقیق تراش نخورده چنین گفت: این کلوخ ها از معادن شرق کشور و از استان های زاهدان و خراسان جنوبی خریداری می شود، که تمامی مراحل تراش روی آنها نیز در همین کارگاه انجام می گیرد.


آقاجانپور افزود: در حال حاضر در این واحد تولیدی کتیبه، دسته کلید و نگین انگشتر نیز تولید می شود، که به زودی با یاری خداوند و خرید دستگاه های جدید، قادر به تراش فیروزه و دیگر سنگ های قیمتی خواهیم بود.


سید محمد رضا فلاح زاده خبرنگار سرو ابرکوه در ادامه این گزارش گفت: متأسفانه در کشور ما شناخت عمومی مردم از انواع سنگ‌‌ها چندان مطلوب نیست. شاید بتوان گفت که بیش از ۹۰ درصد مردم تنها با ۴ نوع سنگ عقیق، فیروزه، زمرد و الماس آشنا هستند.


وی افزود: در این بین عقیق نام‌ آشنا‌تر از ۳ نوع دیگر است. شاید این مسئله ریشه در باورهای مذهبی ما دارد. عقیق از دیرباز با توجه به روایات نقل شده از اهل‌بیت (ع) به‌ عنوان یکی از «احجار کریمه» از اقبال عمومی خوبی برخوردار بوده ‌است.


انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (5 Votes)
The average rating is 4.8 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد