Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

هم‌زمان با دهه اول محرم سال 1441 هجری قمری؛

افتتاح نخستین نمایشگاه عکس «نمای محرم» در سیدون علی نقیا ابرکوه به روایت تصویر


نمایشگاه عکس «نمای محرم» با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، افتتاح شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ هم‌زمان با دهه اول محرم نمایشگاه گروهی عکس «نمای محرم» به همت انجمن عکس بسیج هنرمندان ابرکوه به میزبانی حسینیه محله نبادان شهرستان ابرکوه، در بنای تاریخی بقعه سیدون علی نقیا واقع در همین محل برگزار شد.

روز گذشته آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مجید جوادیان زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، فرماندار، امام‌جمعه و برخی دیگر مسئولین شهرستان، برگزار شد.

دغدغه و درخواست جوان ابرکوهی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس «نمای محرم»
وحید فلاح زاده دبیر اجرایی نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : نمایشگاه عکس نمای محرم باهدف به تصویر کشیدن فرهنگ، سنت و آیین عزاداری شهرستان و ترویج فرهنگ عاشورایی و با همکاری اداره میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.

فلاح زاده، هدف دیگر از به نمایش گذاشتن 25 اثر از ده عکاس جوان شهرستان را، معرفی این بنای تاریخی عنوان کرد و گفت : بقعه تاریخی سیدون علی نقیا بسیار ناشناخته و غریب واقع‌شده است و برگزاری این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی این مکان شد، تا با حمایت مسئولین در آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد : مشکلات مادی برای برپایی نمایشگاه از مهم‌ترین مشکلاتی است، که به علت نبودن آرت گالری یا نمایشگاه دائمی در شهرستان ابرکوه دوچندان می‌شود، همیشه افراد برپاکننده چنین نمایشگاه‌هایی با آن روبرو هستند.

عکاس جوان ابرکوهی تأکید کرد : بیشترین وقت، هزینه و انرژی طی روزها صرف آماده‌سازی یک فضای موقت برای برگزاری نمایشگاه خواهد شد که پس از اتمام آن بدون کاربرد است. حال این نمایشگاه با موضوع عکس، نقاشی، خوشنویسی، آثار سنتی، صنایع‌دستی و... تفاوتی ندارد.

وی گفت : دغدغه و درخواست ما جوانان بااین‌همه غنای فرهنگی هنری در شهرستان از مسئولین این است، که بیشتر به جوانان و توانایی‌هایشان توجه کنند و با فراهم کردن زمینه عرضه این توانایی‌ها و فعالیت‌ها موجب آبادانی و پیشرفت شهر شوند.

دبیر نمایشگاه فوق، ضمن تشکر از حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مراسم افتتاحیه، ادامه داد : از دستگاه‌های اجرایی که ما را در این امر یاری کردند و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که قول مساعد جهت حمایت‌های مالی و اهداء گواهی‌نامه دادند، کمال قدردانی را داریم.

فلاح زاده بیان کرد : نمایشگاه عکس «نمای محرم» هر شب دهه اول محرم از اذان مغرب تا ساعت 23 جهت بازدید عموم شهروندان برقرار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد : بنای تاریخی بقعه سیدون علی نقیا مربوط به سده ۶ تا ۸ ه.ق، واقع در محله نبادان شهرستان ابرکوه است که در تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۷۸ با شماره ۲۴۵۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

فلاح زاده افزود : این بنا از خشت خام بوده و در سال‌های اخیر آجرکاری و مرمت‌شده است و همچنان نیز به بازسازی و معرفی دارد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد