Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه:

افرادی مسئول شوند که بتوانند بیت‌المال را حفظ کنند/حذف عناصر ناکارآمد از تیم اقتصادی دولت


امام‌جمعه ابرکوه، گفت : دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های نظارتی توسط نیروهای مسئولیت‌پذیر، کارآمد و توانمند اداره شوند، تا از مفاسد اقتصادی جلوگیری و اموال بیت‌المال از دست حرام‌خواران پس گرفته شود.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، در خطبه‌های نماز ضمن تبریک دهه کرامت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اظهار کرد : بانوان و دختران عزیز با الگو گرفتن از سیره و زندگی این بانوی بزرگ، از رهگذر دهه کرامت به سمت تحول و گرایش به‌سوی ارزش‌های دینی حرکت کنند و در عصر حاضر که ارزش‌ها کم‌رنگ شده‌اند، حیاء، عفت، پاکی، دین و اخلاق را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام حسینی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج، که مراسم حج را نماد وحدت و یک‌صدایی جهان اسلام معرفی کردند، گفت : حج امسال نیز باید در امنیت و سلامت کامل با مبانی حج ابراهیمی و با بهره‌گیری صحیح و کامل از این کنگره عظیم جهان اسلام برگزار شود.

نخستین شرط عبور از مشکلات اقتصادی؛ تهیه نقشه باثبات است
حسینی افزود : همچنین مقام معظم رهبری با دعوت از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت، نخستین شرط عبور از مشکلات اقتصادی را تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات دانستند تا مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را بدانند.

خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد : لذا مسئولین و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور باید باروحیه قوی، باانگیزه، شجاع، کارشناس، کاردان و عزم راسخ در میدان جنگ اقتصادی با دشمن مقابله کنند.

شفاف‌سازی و برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی، مطالبه عمومی است
وی گفت : امروز ضرورت شفاف‌سازی و برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی، مطالبه عمومی است. بارها گفته‌ایم که باید عناصر ناکارآمد از تیم اقتصادی دولت حذف شوند. وزیری که نمی‌داند در وزارتخانه چه می‌گذرد؟ افرادی که برنامه‌ریزی می‌کنند تا سفر به آنتالیا و دیگر مراکز خوش‌گذرانی با اختلاف شدید نرخ ارز، عملاً رایگان انجام شود، چرا باید تدبیر امور مملکت را در دست بگیرند؟

افرادی در مسئولیت‌های کشوری بکار گیری شوند، که بتوانند اموال بیت‌المال را حفظ کنند
حسینی عنوان کرد : باید دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های نظارتی توسط نیروهای مسئولیت‌پذیر، کارآمد و توانمند اداره شوند، تا از مفاسد اقتصادی جلوگیری و اموال بیت‌المال از دست حرام‌خواران پس گرفته شود.

وی با اشاره بسته ارائه‌شده اروپایی‌ها در بحث برجام که خنثی‌کننده دشمنی‌های امریکا نیست، تأکید کرد : امروز قدرت منطقه‌ای ایران بنیان دار است و قدرت‌هایی مانند چین، هند و روسیه را به همراه دارد.

فریاد « نَه » مردم به سفر ترامپ، نشانه ناکارآمدی او است
امام‌جمعه ابرکوه، ادامه داد : سفر فرستاده ویژه مقام معظم رهبری به مسکو و شکست ترامپ در مذاکرات سیاسی با همتای روسی خود، نشان می‌دهد که نه‌تنها ایران در بن‌بست قرار ندارد بلکه این امریکا است که به بن‌بست رسیده است.

حسینی، با تأکید بر اینکه ایران گزینه‌های مهم‌تر از اروپا در دسترس دارد، بیان کرد : در انزوای رئیس‌جمهور آمریکا همین بس که در سفر اخیر ترامپ به انگلیس و اسکاتلند، فریاد « نَه » بلند مردم به این سفر جنجالی را شنیدیم.

وی خاطرنشان کرد : تنها مشکل داخلی ما نابسامانی وضعیت اقتصادی است که به توصیه مقام معظم رهبری، همدستی قوای سه‌گانه می‌تواند کشور را از این التهاب عبور دهد.

حق توحش برای غربی‌ها در قانون ننگین کاپیتولاسیون پهلوی
امام‌جمعه ابرکوه، در پایان در آستانه سوم مرداد سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون توسط حکومت پهلوی در سال 43، گفت : جوانان ما بدانند که حکومت فاسد و مزدور و آمریکایی شاه نقشی جز خواری ملت و خدمت به اجنبی نداشت.

حسینی تصریح کرد : امتیازاتی که شاه به امریکا و دولت‌های غربی داد، به‌جایی رسید که کارشناسان آنها برای سفر به ایران حق توحش می‌گرفتند و حضرت امام (ره) و علماء بزرگ بودند که در برابر مصوبات ذلت باری مثل کاپیتولاسیون ایستادند و مانع این دسیسه‌ها شدند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد