Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس مسائل دینی در ابرکوه:

اقدام عملی والدین در انجام واجبات در حضور فرزندان، مهمترین قدم در تربیت دینی آنان است


کارشناس مسائل دینی در کارگاه شیوه های دعوت فرزندان به نماز گفت: مهمترین قدم در تربیت دینی فرزندان اقدام عملی والدین در عبودیت و بندگی خدا در حضور فرزندان است.

به گزارش سرو ابرکوه، کارگاه آموزشی «شیوه های دعوت فرزندان به نماز» با حضور زنان سرپرست خانوار دارای فرزند مددجوی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان و در محل کانون شهید چمران برگزار شد.

حجت الاسلام علی کارگر، کارشناس مسائل دینی که از حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) دعوت شده بود در این کارگاه آموزشی گفت: برای دعوت فرزندان به نماز ابتدا باید به تعلیم و تربیت آنان توجه کرد و این مسئله باید مورد توجه ویژه مادران باشد.

حجت الاسلام کارگر بر لزوم توجه پدر و مادر به نماز و بندگی خداوند تاکید کرد و افزود: به واسطه انجام این عمل توسط والدین، فرزندان نیز به این سمت گرایش پیدا کرده و به این مهم می پرازند و هم باقیات الصالحات برای پدر و مادر فراهم می شود، پس مهمترین قدم در تربیت دینی فرزندان اقدام عملی والدین در عبودیت و بندگی خدا با حضور فرزندان است.

وی تاکید کرد: بزرگان ما در منازل خود برنامه هایی همچون دعوت افراد مذهبی به خانه خود، تلاوت دائمی و بلند قرآن، انجام فریضه نماز به صورت جماعت و ... داشته اند و اگر دقت کنیم همین موارد در اینجاد اشتیاق فرزندان برای رفتن به مسیر بندگی حق تعالی موثر است.

کارگر در ادامه مطالب خود گفت: در مرتبه بعد، والدین باید به درآمدحلال در منزل خود توجه کنند و پدر قبل از به دنیا آمدن فرزند خود، رزق حلال در اختیار مادر خانواده قرار دهد و این مسئله بسیار در تربیت دینی فرزندان موثر است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم مددجویان با حضور در حوزه علمیه کوثر ابرکوه در مراسم سوگواری 28 صفر، سالروز شهادت رسول اکرم و امام حسن علیهم السلام شرکت کردند.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد