Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس مرکز بهداشت ابرکوه:

عدم توجه به نقش مدیریتی زنان، باعث کاهش بهره گیری اجتماعی از توان آنان است


کارشناس مرکز بهداشت ابرکوه گفت: نقش زن در اقتصاد خانواده، باید مورد توجه مدیران بالای جامعه قرار گیرد و غفلت از این امر، ضربه های جبران ناپذیری بر شخصیت او و کاهش بهره گیری اجتماعی از توان خدادادی این موجود نقش آفرین خواهد شد.

به گزارش سروابرکوه، کارگاه نقش اقتصاد در مدیریت خانواده با حضور 20 نفر از زنان مددجوی سرپرست خانوار در کانون شهید چمران برگزار شد.

 فاطمه فلاح زاده کارشناس مرکز بهداشت و درمان ابرکوه در این کارگاه به نقش زنان در مدیریت خانه و خانواده اشاره کرد و گفت: زن بدون مناقشه به عنوان یکی از دو رکن اساسی خانواده در این سازماندهی و مدیریت، نقش اساسی را ایفا می کند.

فلاح زاده افزود: زنان به عنوان عامل پرورش و رشد نیروی کار، در جریان بهره وری و تولید ناخالص ملی سهم دارند، که با سرمایه گذاری در اطلاعات، دانش ها، نگرش ها و مهارت های زنان این ارزش افزوده خواهد شد؛ بنابراین تلاش حاکمان و نظارت و توجه ملّی به این امر بازخورد مستقیم در پیشرفت کشور را دارد؛ زنان با فراهم کردن و آماده ساختن محیطی با نشاط و صمیمی برای تأمین نیازهای مادی و معنوی و توجه به بهداشت روحی، جسمی و روانی اعضای خانواده اثر مستقیم بر اقتصاد جامعه می گذارند.

کارشناس مرکز بهداشت کفت: نتیجه آن که نقش زن در اقتصاد خانواده همواره براساس مطلوبیت خانوار و ترجیحات فرهنگی و اجتماعی و صرف وقت در محیط خانه برای تأمین نیازمندی های خانوار یا صرف همان زمان در محیط خارج از خانه، یا حتی کارهای اقتصادی داخل منزل، باید مورد توجه مدیران بالای جامعه قرار گیرد؛ بدیهی است غفلت از این امر یا پرداختن به نقش های فرعی و حاشیه ای زن، ضربه های جبران ناپذیری بر شخصیت او و نیز کاهش بهره گیری اجتماعی از توان خدادادی این موجود نقش آفرین خواهد شد.
 

انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد