Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

استاندار یزد خطاب به بدخواهان شورای نگهبان؛

الزام کاندیداها به محترم شمردن نظر «شورای نگهبان»/قانون؛ ملاک رد یا تایید صلاحیت‌ها است


استاندار یزد با تاکید بر اینکه کاندیداها بدون برنامه وارد عرصه نشوند، اظهار داشت: هر فردی که وارد انتخابات شد، محترم و قابل تقدیر است اما کاندیداها نیز باید نظر شورای نگهبان را محترم شمرده و در مورد تایید یا رد صلاحیت‌ها، به قوانین و مقررات احترام بگذارند.

به گزارش سرو ابرکوه، سید محمد میرمحمدی، روز گذشته در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیئت نظارت استان یزد اظهار داشت: در برگزاری دوره‌های مختلف انتخابات، مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم و قانونمند مدنظر بوده است زیرا حضور مردم همواره نشانی از اقتدار ملی بوده است و دشمن از این اقتدار در هراس است.

وی عنوان کرد: ملاک همه فعالان در عرصه انتخابات، باید جلب مشارکت حداکثری مردم باشد و راه جلب این مشارکت، اطلاع‌رسانی، اعتمادسازی، امانتداری و احترام به خواست ملت است. میرمحمدی، عملکرد کاندیداها را نیز در جلب مشارکت مردم در انتخابات بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: کاندیداها باید مراقب باشند با عملکرد و سخنان خود در مردم ایجاد بی‌اعتمادی نکنند و از اعتماد مردم به عنوان یک سرمایه ارزشمند اجتماعی بهره بگیرند.

استاندار یزد با بیان اینکه کاندیداها، رقابت‌های انتخاباتی را عرصه‌ای برای برد و باخت می‌دانند، عنوان کرد: این فرهنگ باید تغییر کند و مسئولیت‌پذیری و انجام وظیفه باید جای خود را به دغدغه‌های برد و باخت در انتخابات بدهد. میرمحمدی خاطر نشان کرد: مردم امروز آگاه هستند و قدرت تشخیص بالایی دارند و از سخنان یک کاندیدا به شخصیت و عملکرد او تا حدی پی می‌برند اما لازم است اطلاع‌رسانی لازم به آنها انجام شود تا برخی کاندیداها نتوانند به هر شیوه‌ای که خود تشخیص می‌دهند، اقدام به تبلیغ کرده و وارد عرصه رقابت شوند.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها بدون برنامه وارد عرصه نشوند، اظهار داشت: هر فردی که وارد انتخابات شد، محترم و قابل تقدیر است اما کاندیداها نیز باید نظر شورای نگهبان را محترم شمرده و در مورد تایید یا رد صلاحیت‌ها، به قوانین و مقررات احترام بگذارند. استاندار یزد، ملاک برخورد با همه کاندیداها را قانون دانست و تاکید کرد: در مورد همه کاندیداها بر اساس آنچه در قانون مطرح شده برخورد خواهیم کرد و هیچ تفاوتی از نظر ستاد انتخابات و هیئت نظارت و اجرایی انتخابات بین کاندیداها وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ستاد انتخابات و هیئت نظارت از یکدیگر جدا نیستند و همه برای نظام اسلامی خدمت می‌کنند، تصریح کرد: هدف همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات هم در بعد اجرا و هم در بعد نظارت، مشارکت حداکثری مردم و پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

میرمحمدی ادامه داد: اینکه عده‌ای وظایف ستاد انتخابات و هیئت نظارت را جدا از هم می‌دانند، صحیح نیست و معتقدیم همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، باید حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات،‌ برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، افزایش اعتماد عمومی و در نهایت اقتدار نظام را هدف فعالیت‌های خود قرار دهند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچ‌یک از دست‌اندرکاران برگزاری و نظارت بر انتخابات نباید برخوردهای جانبدارانه از کاندیدایی خاص یا حزب و گروهی خاص داشته باشند، عنوان کرد: خط و حزب سیاسی و جناحی همه افراد محترم است اما در انتخابات، همه برای ما یکسان هستند و در برابر همه آنها احساس تکلیف می‌کنیم.

وی با اشاره به تجربه برگزاری انتخابات در دوره‌های قبل در استان یزد خاطر نشان کرد: امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال همدلی و همزبانی تعیین و نامگذاری شده است، با همکاری و همدلی هیئت نظارت و ستاد انتخابات، بتوانیم انتخاباتی باشکوه در استان یزد برگزار کنیم و شعار انتخابات امسال را در این استان محقق کنیم.

منبع: عصر سیاست

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد