Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه:

انقلاب ایران یک ضرورت عقلی و شرعی بود/ کاربران محتوای عامرانه در فضای مجازی دلسوز جوانان ایرانی نیستند


رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه ضمن اشاره به عملکرد ضعیف کشور در بحث فضاهای مجازی گفت: جوانان بدون تحلیل و مطالعه، هر گونه شبهات در خصوص انقلاب در فضاهای مجازی را نپذیرند و بدانند این کاربران، دلسوز ایرانیان نیستند.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه مدرسه انقلاب در دبیرستان دخترانه زینب (س) با حضور مسئولان شهر افتتاح شد.

مسلم روحی پناه رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه، در این افتتاحیه ضمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: امروز در فضاهای مجازی بعضی کاربران با روانشناسی خاص و زیرکانه، شبهاتی را در بحث چرایی و فلسفه انقلاب مطرح می کنند.

روحی پناه گفت: مخاطبان این فضاها بیشتر افراد جوانی هستند که دوران انقلاب را ندیدند و آشنایی با شخصیت امام خمینی (ره)، شهدا و فعالیت های شاه ندارند و صرفاً زمان حال را مشاهده می کنند.

انقلاب یک ضرورت عقلی و شرعی بود
وی ادامه کرد: انقلاب یک ضرورت عقلی و شرعی بود و کسانی که به پیروری از زعیم عالیقدر، حساب شده وارد این معرکه شدند و خون ها دادند؛ پذیرفتند که باید برای رخ دادن یک این انقلاب بزرگ، جانفشانی کرد و عزیزترین و بهترین چیزهای خود را فدا کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه، تأکید کرد: امام اگر می پذیرد برای پایه گذاری و پیروزی انقلاب باید جان ها داد، قطعاً یک ضرورت عقلی و شرعی است.

روحی پناه با اشاره به سخن شهید مطهری در کتاب اسلام و مقتضیات زمان، که گفت؛ هر چیزی را که می شنوید تحلیل کنید، تصریح کرد: برخی شنیده ها با یک تحلیل مختصر مشخص می شود که از ریشه غلط است. هر مطلبی به صرف مطرح شدن و انتشار گسترده، دلیل بر صحت و معتبر بودن نیست.

محتواهای فضای مجازی را با عقل و سواد خود بسنجید و تحلیل کنید
وی به ضعف عملکرد مسئولان کشور در کنترل فضاهای مجازی و استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی در این فضاها اشاره کرد و گفت: محتواهای نوشتاری، تصویری و صوتی موجود در فضاهای مجازی را باید با عقل، سواد و چشم تحلیل و بررسی کرد و سپس آن را پذیرفت.

این مقام مسئول افزود: لذا علل و چرایی رخ دادن انقلاب بزرگ ایران را باید با قرار گرفتن در مسیر فوق بررسی کرد، که چرا بیش از 200 هزار شهید دادیم تا انقلاب به ثمر برسد. ایثارگرانی که حاضر شدند انقلاب کنند، زندان بروند، مشقت تبعید را تحمل کنند و خلاصه بهترین سرمایه های عمرشان را بدهند، در نتیجه سرنوشت آنها شهادت یا جانبازی بود، افرادی عاقل، کامل و با درایت بودند که این راه را انتخاب کردند و جلو تانک، توپ و مسلسل ایستادند.

10 فرمان حضرت موسی (ع) برای زندگی بهتر
روحی پناه خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: قبل از پذیرفتن هر شنیده ای، مطالعه کنید و بدانید کسانی که عامرانه و بی حد و مرز، مطالبی را در فضاهای مجازی منتشر و پخش می کنند، دلسوز شما جوانان و ایرانی ها نیستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه، با بیان 10 فرمان حضرت موسی (ع) برای بهتر زندگی کردن، خاطر نشان کرد: 1) منتظر باش متوقف نباش، 2) تأمل کن معطل نکن، 3) جسور باش گستاخ نباش، 4) سرسخت باش لجباز نباش، 5) صبور باش بی خیال نباش، 6) ساده باش ساده لوح نباش، 7) شتاب کن شتابزده عمل نکن، 8) بگو بله نگو حتماً، 9) بگو نه نگو هرگز، 10) بگو برات می مونم نگو برات می میرم.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد