Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت؛

ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد!


نویسنده ابرکوهی نوشت: بحران بارش کم و خشکسالی استان یزد، در حالی اتفاق می افتد که مدیران وقت کشور در سازمان مدیریت بحران ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و برخی نهادهای نظارتی، خشکسالی را دیگر بحران محسوب نکرده اند.

به گزارش سرو ابرکوه، "ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد!" نوشته  دکتر مهران فاطمی از همراهان سایت خبری ابرکوه را می خوانید.

– بر اساس آخرین نمودار منتشره از مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران  کشور، شاهد بارش زیر نرمال در تمامی استان های کشور هستیم به گونه ای که درصد تغییر بارش استان  یزد از تاریخ ۹۵.۷.۱ لغایت ۹۵.۱۰.۱۶ نسبت به مدت مشابه  در سال گذشته منفی ۸۵ درصد می باشد و بعد از  استانهای هرمزگان و کرمان بدترین وضعیت بارشی  در کشور از آن استان یزد می باشد!

– بر اساس بررسی های صورت پذیرفته، استان یزد تا الان خشکترین و گرمترین دی ماه دو دهه اخیر را تجربه نموده است که در جای خود یک رکورد منفی محسوب می گردد!

– این وضعیت نگران کننده در حالی اتفاق می افتد که مدیران وقت کشور در سازمان مدیریت بحران ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و برخی نهادهای نظارتی، خشکسالی را دیگر بحران محسوب نکرده و  تخصیص اعتبار از محل  اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه کشور که اصلی ترین منبع تغذیه پروژه های پیشگیرانه در حوزه خشکسالی  و سایر مخاطرات طبیعی می باشد را منع نموده اند!

– بی توجهی به موضوع خشکسالی ، تبدیل آن به یک مساله عادی  و مدیریت بدون برنامه آن  که کشور را اسیر خود نموده است ناخودآگاه انسان را به یاد این بیت شعر مرحوم حزین لاهیجی می اندازد:

ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد!
در دام مانده باشد صیاد رفته باشد!

ابرنیوز

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد