Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدير كل كميته امداد يزد:

خشکسالی‌ها مددجویان كمیته امداد استان را افزایش داده است


مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به تاثیر خشکسالی‌های اخیر در افزایش تعداد مددجویان تحت حمایت،گفت: افزایش تعداد مددجویان افتخار نیست بلکه باید مددجویان در یک دوره مشخص پس از دریافت خدمات به صورت اورژانسی، خودکفا شوند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از ایسنا، محسن علیزاده در گردهمایی مددکاران خانواده با اشاره به اهمیت بحث مددکاری در کمیته امداد، گفت: گسترش خدمات مددکاری تخصصی و مشاوره، سرمایه‌گذاری روی توانمند‌سازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان و اقشار نیازمند، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، توسعه خدمات مددکاری با محوریت مددکاران زن با توجه به جمعیت زن سرپرست خانوار، صیانت از نهاد خانواده و ایجاد مشوق‌های لازم برای امر ازدواج مددجویان از جمله رویکردهای مهم این نهاد در حوزه حمایت و سلامت خانواده است.

وی با بیان این که 54 مددکار خانواده کمیته امداد شامل  32 مددكار زن و 22 مرد، در سطح استان مشغول فعالیت هستند، افزود: به طور میانگین هر مددکار در استان به 537 خانواده تحت حمایت کمیته امداد رسیدگی می‌کند و بیشترین حجم مددجویان تحت پوشش نيز در شهرستان یزد ساکن هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه کار کردن برای محرومین بالاترین عبادت است، تصریح کرد: بیشترین خدمات کمیته امداد به سمت مددجویان تحت حمایت معطوف است و جامعه تحت پوشش این نهاد در اولویت دریافت خدمات هستند، تلاش و حرکت مددکاران به سمت توانمند‌سازی مددجویان است.

وی با اشاره به تاثیر خشکسالی‌های اخیر در افزایش تعداد مددجویان تحت حمایت، بیان کرد: افزایش تعداد مددجویان افتخار نیست بلکه باید مددجویان در یک دوره مشخص پس از دریافت خدمات به صورت اورژانسی، خودکفا شده و از چرخه حمایتی خارج شوند تا نیازمندان دیگر جایگزین آنها شوند.

علیزاده اظهار کرد: امید است با تلاش جهادی امدادگران استان، روزی برسد که با افتخار بگوییم دیگر مددجوی بیکار و بدون مسکن در استان یزد وجود ندارد.

وی خطاب به مددکاران کمیته امداد نيز گفت: مددکاران باید با دلسوزی تمام همراه با دقت و سرعت کار کنند و اطلاعات کامل و به روز مددکاران از وضعیت مددجویان می‌تواند راهگشای مشکلات آنان و رمز موفقیت در فعالیت‌ها شود.

مدیر کل کمیته امداد استان در پايان خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال، تامین سرپناه و مسکن مناسب برای مددجویان و توسعه مشارکت‌های مردمی از  اصلی‌ترین محورهای کاری کمیته امداد است و مددکاران خانواده با شناسایی و نیازسنجی مشکلات مددجویان می‌توانند نقش مهمی در اجرای این برنامه‌ها ایفا کنند.

گفتني است؛ در این گردهمایی ضمن تبادل نظر و بررسی مشکلات فراروی مددکاران در انجام کارها، تعدادی ازمعاونین و روسای ادارات کمیته امداد استان یزد به طور جداگانه به ایراد سخنرانی پرداختند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد