Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه بخش بهمن:

بزرگترین درس عاشورا حفظ عزت و زير بار ذلت نرفتن بود


امام جمعه بخش بهمن گفت: یکی از بزرگترین درس های عاشورا، که امروز برای کشور و دولتمردان ما کاربردی و لازم می باشد، حفظ عزت و زير بار ذلت نرفتن است.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ستاد کنکره شهدا، اظهار کرد: هدف دشمنان از جنگ نرم دوركردن مردم از آرمان‏هاي شهدا و گرفتن روحیه مقاومت از آنها است. دنبال تصرف فضای روحی و فکری ملت ما هستند.


حجت الاسلام علیزاده افزود: نگاهباني ياد شهدا و زنده نگاه داشتن آرمان شهدا يك وظيفه عمومي و خاص براي نيروهاي مومن و دلسوز راه انقلاب و امام است.


امام جمعه بخش بهمن مجددأ از مسئولین ذی ربط خصوصا بنیاد شهید خواست، تا با همکاری خانواده معظم شهدا تصاویر این بزرگواران را در سطح شهر نصب کنند. چرا که این کمترین وظیفه ما در جبران ایثار و جانفشانی آنها است.


وی با اشاره به درس های کربلای امام حسین (ع) تصریح کرد: یکی از این درس ها که امروز برای کشور و دولتمردان ما کاربردی و لازم می باشد، حفظ عزت و زير بار ذلت و زور نرفتن است. کشور ما خواهان پيشرفت اما پيشرفت عزتمندانه، است. ملت و دولت ما نباید زیر بار زور و ذلت برود.


علیزاده عنوان کرد: یکی دیگر از درس های عاشورا؛ ولايت پذیری است. ولايت، یعنی دنباله‏رو و پشت سر آنها حرکت کردن، یعنی راهي را كه آنها رفته‏اند، همه انسان هم بروند.


وی ضمن تشکر از هیئت های عزاداری خاطر نشان کرد: همه اين تشکيلات و هزينه ها، علم و طبل و سنج براي اين است که ما معرفتمان به اهل بيت خصوصا اباعبدالله بيشتر شود. هيئت و پول هيئت براي اين است که مردم اهداف قيام امام حسين(ع) را بشناسند و ما باید از این عزاداري ها؛ احترام به ديگران، از خود گذشتگي و تواضع، سعه صدر و اخلاص بياموزیم.


علیزاده در پایان ضمن تشکر از سه هیئت بخش بهمن که در قالب یک هیئت با نام سیدالشهدا(ع)، درآمده اند، نکات زیر را در خصوص برنامه های عزاداری متذکر شد:

لحاظ کردن ساعت پاياني عزاداري ها جهت جلوگیری از حق الناس و....

جلوگیری از خرافات، بدعت ها و شيوه هاي نامتعارف (مثل طبل هاي بزرگ) در عزاداري که موجب وهن عزاي سيدالشهدا(ع) مي شود.

اهمیت دادن به نماز اول وقت و جهت دهی هیئت ها به سمت مسجد و منبر روحانیت.

پرهیز از اختلافات و تقویت وحدت کنونی هیئت ها.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد