Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه ابرکوه خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای:

تیم هسته ای، از اظهارات تند مقامات و رسانه های آمریکائی احساس خطر نکند


حجت الاسلام و المسلمین حسینی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده ایران از اظهارات تند مقامات و رسانه های آمریکائی احساس خطر نکند.

به گزارش سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه ضمن عرض تسلیت ایام عاشورای حسینی گفت: ایام عاشورای حسینی را پشت سر گذاشتیم، اما پیام عاشورا را در پیش رو داریم. اعتلای جامعه اسلامی، بویژه مکتب تشیع به برخورداری از پیام و درس عاشورا است.

ذکر مصائب خامس آل عبا، چشمه جوشان و فیاض معنوی است

امام جمعه ابرکوه بیان داشت:  ذکر مصائب خامس آل عبا و روضه خوانی حضرت سید الشهداء (ع) در طول تاریخ مکتب تشیع، چشمه جوشان و فیاض معنوی است که ریشه در زلال محبت و عشق به اهل بیت (ع) دارد و با یاد عاشورا این چشمه جوشان همواره تشنگان معنویت و روح زندگی را در پرتو عزت و آزادگی سیراب کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت: پرچم سرخ عاشورا مهمترین شاخص در جامعه شیعی بر دیگر مسلمانان است که به رغم همه فشارها و دشمنی ها و بد خواهی های شجره خبیثه بنی امیه و بنی عباس و حکام ستمگر دیگر، توانسته است حیات و بقا یابد.

موتور حرکت همه آزادی خواهان عاشوراست

حسینی به بیان مقام معظم رهبری(مدظله) اشاره کرده و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب(مدظله)، موتور حرکت در قرون اسلامی برای هر آزادی خواه و مجاهد فی سبیل الله و کسانی که خواستند در میدان خطر وارد شوند، ماجرای عاشورا بیان فرموده اند.

وی افزود: عاشورا پشتوانه روحی و معنوی همه آزادی خواهان است و جوهره حادثه عاشورا این است که در دنیایی که فضای ظلم و ستم فرا گرفته بود، امام حسین (ع) برای نجات اسلام قیام کرد و در آن دنیای بزرگ کسی به او کمک نکرد، حتی بزرگان از صحابه و تابعین با ترس و وحشت از حکومت خشن یزید، هرکدام به گوشه ای فرار کردند و بعضی هم خاطر خواهانه ازا مام (ع) میخواستند که علیه یزید قیام نکند!

خطیب جمعه ابرکوه اظهار داشت: ملت ما با الهام از مکتب عاشورا و بصیرت بخشی امام راحل (ره) و جهت بخشی های مقام معظم رهبری(مدظله) روح عاشورائی و حماسه و شجاعت و توکل را در خود تقویت کرده است.

مذاکرات هسته ای در هاله ای از ابهام باقی مانده است

حجت الاسلام حسینی به مذاکرات هسته ای در هفته گذشته اشاره کرد و بیان داشت: مذاکرات سه روزه ای که در پایتخت سوئیس صورت گرفت بازهم آمریکا و کشورهای متحد غربیش برخواسته های غیر قانونی و زیاده خواهانه شان از ایران اصرار میکردند و با مقاومت تیم مذاکره کننده ایرانی، مذاکرات در هاله ای از ابهام باقی ماند و طرفین نتوانستند به توافقی دست یابند.

باج خواهی های آمریکا از ایران در مذاکرات هسته ای:

وی گفت: دیوار بلند بی اعتمادی بین ایران و آمریکا و متحدانش و باج خواهی های آنان که مثلا خواستار توقف غنی سازی 20 درصدی، و کاهش قابل توجه سانتری فیوژ های فعال ، استفاده نکردن از سانتری فیوژهای پیشرفته ، تعطیلی تاسیسات آب سنگین اراک و تغییر کاربری آن ، تعطیلی تاسیسات فردو، و پذیرش سقف انباشت اورانیوم غنی شده بیست درصدی و تبدیل ذخایر به سوخت شده اند، اینها نمونه های باج خواهی آنان است و مذاکرات در این زمینه را هم پیش در آمد مذاکرات اصلی می دانند که پس از اجرائی شدن زیاده خواهی هایشان صورت میگیرد و نهایتا مطالبه آنان دست کشیدن ایران از غنی سازی و رسیدن به نقطه صفر است .

تیم مذاکره کننده ایران از اظهارات تند مقامات و رسانه های آمریکائی احساس خطر نکند

حسینی تصریح کرد: هوشیاری تیم مذاکره کننده ایران که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله) بچه های انقلاب هستند، میتواند دفع این دسیسه ها بکند، لذا انتظار داریم در مذاکرات آینده تعجیل در توافق نداشته باشند، وضعیت رو به ضعف آمریکائیها را ببینند، و از اظهارات تند مقامات و رسانه های آمریکائی احساس خطر نکند.

امام جمعه ابرکوه عجله نکردن تیم مذاکره کننده را در مذاکرات خواستار شد و گفت: اگر تیم ما عجله کنند، طرف مقابل فکر میکند ایران بشدت نیازمند توافق است زیرا مثلا تحریم ها اثر خود را داشته لذا با تصور واهی نتیجه می گیرند که می توانند حد اکثر امتیاز را از ایران بگیرند و با این توهم و حسن نیت و نرمی موضع ایران، آنان متعصب تر و خشن تر خواهند شد.

حسینی گفت: بنابراین حداکثر کوتاه آمدن ما به تعبیر ریاست محترم جمهوری تن دادن به بازی برد برد است، شرایط فعلی آمریکا و غربی ها، صورت وضعیت آنان را تابلو کرده که چاره ای جز مماشات و همراهی با ایران را ندارد.

اسرای ما در زندان های صدام به کاروان اسرای امام حسین(ع) تاسی کردند

امام جمعه ابرکوه به روز تجلیل از اسرا و مفقودین اشاره کرد و بیان داشت:  اسرا ما، به تاسی از کاروان اسرای اهل بیت (ع) آزادگان  در دوران اسارت آنچنان به رنج و شکنجه و ایذاء صدامیان صبورانه مقاومت کردند که وجدان تاریخ را به شگفتی وا داشته است، جانفشانی های این جلوه های ایمان و ایثار را ارج مینهیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد