Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سایه شوم رکود بر تولید؛

بی پولی گریبانگیر تنها تولیدکننده پكيج کامل دكوراسيون استان شد


کار آفرین جوان میبدی گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما بي پولي مردم هست که به خاطر مشکلات اقتصادی مردم توان پرداخت بیعانه را هم ندارند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از میبد خبر، وحید قاسمی کارآفرین و تولید کننده جوان میبدی در خصوص آغاز فعالیت خود در عرصه تولید گفت: سال ١٣٨٥ با توجه به شغل پدري كه نقاش بود و با تجربه ای که در این زمینه کسب کردم، تصميم گرفتم كه به نقاشي چوب بپردازم. در ابتدا فقط در اوقات و ساعتهاي بيكاري مشغول به این کار می پرداختم ولی با رونق بازار و علاقه زیاد به این کار بطور تمام وقت وارد این عرصه شدم.

وی افزود: تا چند سال پیش هنوز مردم زياد با پلي استر اشنا نبودند و مدت زماني طول كشيد تا عرف بازار شود. با توجه به استقبال مردم و پیشنهاداتی که در زمینه تولید به من شد به ذهنم آمد كه كارگاهي فراهم كنم، منزلم را به قيمت ٥٥ ميليون تومان فروختم و زميني در بدرآباد میبد خريداري و با اخذ مبلغ ٤٠ ميليون تومان وام آزاد بعد از چند ماه كارگاه را تکمیل کردم و به طور مستقيم ٥ نفر و غير مستقيم ٦ نفر از طريق اين كارگاه مشغول به کار شدند.

قاسمی در باره توسعه کارگاه خود اظهار داشت: به دلیل عدم ثبات بازار مجبور شدم كارگاه را بفروشم و به ملك استيجاري رفتم. دوسال به سختي گذشت تا دوباره بازار بهتر شد و تصميم به خريد ملك و ساخت كاركاه گرفتم.

کارآفرین میبدی گفت: براي پيشرفت و به روز شدن كار دستگاهاي سي ان سي و وكيوم جهت كابينت و دكوراسيون داخلي ممبران خريداري كردم با توجه به اینکه هزینه خرید دستگاهها زیاد بود و سرمایه اولیه کمی داشتم برای گرفتن وام تولیدی به بانکها مراجعه کردم ولی متاسفانه بانکها بجای پرداخت تسهیلات کم بهره پیشنهاد استفاده از وام آزاد با بهره بالا یا خرید امتیاز وام می دانند به همین دلیل برای تامین هزینه ها با عبدالرسول دهقانی و مصطفی طاهری  که در زمینه كار با دستگاه سي ان سي تخصص داشت، شریک شدم.

تولیدکننده جوان میبدی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ما تنها تولید کننده پكيج کامل دكوراسيون داخلي دراستان هستيم كه از بيشرفته ترين دستگاها بهره منديم و خدمات صفر تا صد دكوراسيون داخلي را به راحتي انجام مي دهيم.با توسعه کار به طور مستقيم ١٢ نفر و غير مستقيم ٨ نفر در اين كارگاه مشغول به كار شدند.

وی در خصوص كيفيت محصولات خود اذعان داشت: خدا روشكر هميشه سعي كرديم طوري باشيم كه اگر يك نفر بصورت اتفاقي مشتري ما شد بتوانيم كل آشنایان آن مشتري را جذب خود كنيم. هميشه از بهترين مواد اوليه استفاده كرديم و مي كنيم و اگر مشكلي در كار بوجود امد هميشه پاسخ گو هستيم و بعد از گذشت چند سال جذب اعتماد مردم، بدون دفتر فروش و با کمترین تبلیغات هميشه كار داريم و هيچ موقع بيكار نشديم و بيشترین توليدات ما در خود استان و استانهاي همجوار صادر می شود.

قاسمی از مشکلاتی که در این راه داشت، گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما بي پولي مردم هست که به خاطر مشکلات اقتصادی مردم توان پرداخت بیعانه را هم ندارند. مشكل بعدي ما بيمه است. واقعا هزينه بيمه خيلي سنگين هست خودم به عنوان كارفرما حدود ١٥ ماهه كه بيمه ام قطع شده و توانايي پرداخت خسارت آن را ندارم و مشكل سوم نيروي انساني است كه در صورت بکار گیری نیروی غیر بومی مشکلاتی نظیر اعتماد به آن نیرو، بيمه و تعهد کاری در سر راه وجود دارد.

وی تصریح کرد: اكر از نيروي بومي هم استغاده کنی بعد از مدتي كه با هزينه زياد كار را ياد مي گيرد ترک کار کرده و به دنبال راه اندازی کارگاه جدید برای خودش می رود. شايد براي او سود چندانی هم وجود نداشته باشد ولي خوشحال است كه روي پاي خودش ایستاده ولی متاسفانه اكثر اين كارگاه ها بعد از مدتي بدليل كمبود بودجه و يا تحويل كار خراب بسته می شود.

قاسمی افزود:وضعيت كار الان خدا رو شكر خوبه ولي مردم در نحوه پرداخت مشكل دارند كه اميدواريم دولت براي كارگاههاي زود بازده و صنایع کوچک تولدی فكري بردارد.

کارآفرین میبدی در پایان بیان داشت: از مسئولين هيچ گونه توقع و انتظاري ندارم و اين نشانه نداشتن مشكل نيست بلکه منتظر كسي ماندن مانع پيشرفت كار مي شود پس بهتراست روی پای خودمان بایستیم و بجاي شنیدن وعده های رنگارنگ خودمان به فکر چاره باشیم.

قاسمی در پایان عنوان کرد: مردم نیز در خرید کالا به همین کارگاههای تولیدی و تولیدکنندگان بومی اعتماد کنند که این اعتماد باعث می شود جوانان خود این شهر به کار مشغول شوند. ازهمسرم که در این سالها همیشه یاور من بود و سختیهای زیادی را متحمل شد تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای پیام/اد




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد