Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس صنعت و معدن و تجارت مهریز خبر داد

تعطیلی بیش از ۶۰ واحد صنعتی و معدنی در شهرستان مهریز


رئیس صنعت و معدن و تجارت مهریز گفت: در حال حاضر 8 معدن سنگ تزئینی و نیمی از واحد های شهرک صنعتی هرفته و قریب به دوسوم واحدهای شهرک صنعتی مهریز تعطیل است.

به گزارش سرو ابرکوه، رئیس صنعت و معدن و تجارت مهریز در گفتگو با خبرنگار صبح مهریز گفت: 8 معدن شن و ماسه مخلوط و بادی و 16 معدن سنگ زینتی در مهریز فعالیت می کنند که از این تعداد معدن سنگ،  8 معدن در حال حاضر غیر فعال است.

حبیب الله خلفایی افزود: علاوه بر معادن شن و ماسه و معدن سنگ، معدن سرب و روی مهدی آباد بهادران با بیش از 200 میلیون تن ذخیره معدنی، بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه است که 250 نفر در آن مشغول به کار هستند و زیرنظر بخش دولتی و شرکت ایمیدرو است و از طریق مناقصه به کنسرسیومی متشکل از 4 شرکت خارجی و 2 شرکت ایرانی واگذار شده است که در حال حاضر مشغول باطله برداری از این معدن هستند.

وی درخصوص وضعیت مناطق صنعتی مهریز گفت: مهریز دارای 4 منطقه صنعتی است. شهرک صنعتی هرفته که این مجتمع از 91 واحد صنعتی، 35 واحد آن تعطیل شده است و شهرک صنعتی مهریز نیز از 25 واحد، تنها 6 واحد فعال دارد  و در شهرک سنگ هم چنین  5 واحد از 25 واحد صنعتی این شهرک تعطیل شده است. شهرک صنعتی چمران نیز چهارمین مجتمع صنعتی مهریز است.

خلفائی درباره علت به تعطیلی کشیده شدن این واحدهای صنعتی اظهار داشت: عدم نقدینگی و نیاز به تسهیلات، نبود بازار عرضه به دلیل واردات و عدم امکان صادرات کالا و دپوی کالا در انبارهای این واحدهای صنعتی و عدم به کارگیری تکنولوژی روز و هم چنین مشکلات زیرساختی و هزینه های بالای آب و برق از بزرگترین مشکلات این واحدهای دچار مشکل است. 

وی از اقدامات این اداره درجهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: سال گذشته به مدت سه ماه از واحد های دچار مشکل بازدید به عمل آمد و در یک طرح پایش، اطلاعات این واحد ها را به روز کردیم و در کارگروه اشتغال و کارگروه رفع  موانع تولید فرمانداری مطرح شده است و قرار است برای رفع این مشکلات تدابیری اندیشیده شود.

خلفائی عنوان کرد: معادن و واحدهای صنعتی با اخذ مجوز از محیط زیست و راه و شهرسازی و بعد از آن با مجوز اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان یزد شروع به فعالیت می کنند.

این مسئول تصریح کرد: واحدهای صنعتی دچار مشکل که نیاز به تسهیلات دارند باید در سایت «بهین یاب» که متعلق به سازمان صنعت و معدن و تجارت است درخواست خود را ثبت کنند تا با رعایت نوبت به آنها تسهیلات مورد نیاز پرداخت گردد.

انتهای پیام/ج




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد