Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عضو هیأت امنای حسینه حضرت اباالفضل(ع) ابرکوه:

ثبت بافت تاریخی بدون تعهد دولت در برابر ساکنان، تبریک ندارد/ عده ای طرح توسعه محلات را امری مغول وار تعبیر می کنند


عضو هیأت امنای محله دربقلعه گفت: ثبت بافت تاریخی که فقط به نصب تابلو بر دیوارها ختم شود و میراث فرهنگی و دولت هیچ تعهدی در قبال ساکنین آن نداشته باشد، جای هیچ تبریکی ندارد.

به گزارش سرو ابرکوه، حبیب اله روحی پناه یکی از اعضای هیأت امنای حسینیه محله دربقلعه در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر و محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان مشکلات شهرستان از عملکرد اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای کم توجهی به مشکلات اهالی بافت تاریخی، گلایه کرد.

روحی پناه اظهار کرد: ثبت بافت تاریخی که فقط به نصب تابلو بر دیوار خانه ها و بنر در سطح شهر ختم شود و میراث فرهنگی و دولت هیچ گونه تعهدی در قبال ساکنین منطقه نداشته باشد، جای هیچ تبریکی ندارد؛ تبریک زمانی شایسته است که ثبت بافت تاریخی گشایش در امور مردم ایجاد کرده و برکتی برای مردم داشته باشد.

وی تصریح کرد: اخیراً برخی از کارشناسان میراث فرهنگی ابرکوهی که مقیم خارج از شهر هستند، عملکرد هیئت امنای تکایا را در طرح توسعه محلات، یک امر مغول وار و داعش پسند تعبیر می کنند و برای اماکن مذهبی و هیئت امنای آن تعیین تکلیف می کنند.

عضو هیأت امنای محله دربقلعه افزود: توسعه امور مذهبی بیشتر اهمیت دارد یا نگهداری دیوارهایی که عمر آنها بعضاً به 40 سال هم نمی رسد. 29 سال قبل حسینیه دربقلعه به 210 متر سالن خلاصه می شد، اما امروز با وجود اینکه این سالن چندین ده برابر شده باز هم پاسخگوی تعداد عزاداران این محل نمی باشد چه رسد به اینکه بخواهیم در ایام محرم میزبان یک هیأت دیگر هم باشیم.

روحی پناه ادامه داد: اعضای هیأت امنا که بیش از چند دهه است بدون دریافت مواجب به مردم خدمت می کنند و حتی در بخش کارکردهای اجتماعی هم فعالیت های بسیاری دارند، امروزه در معرض انواع و اقسام تهمت ها قرار گرفته و پاسخ آنان با تهدید به دادگاهی شدن داده می شود تاجایی که برخی از آنان با قید وثیقه آزاد هستند.

وی در خاتمه رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان را مهمترین نیاز شهرستان عنوان کرد و گفت:  به رسمیت شناختن نیازهای مردم، قانون مدار شدن فعالیت میراث فرهنگی در برخورد با مشکلات ساکنین بافت تاریخی، ایجاد اشتغال متناسب با وضعیت جغرافیایی شهرستان، عمران و آبادانی شهر به تناسب یک هزارم کشور و به دور از هر گونه تبعیض از جمله مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد