Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گزارشی دورغ از جنس تدبیر؛

دروغ استانداری در کتاب «ارمغان تدبیر»/ فرمانداری ابرکوه هیچ نقشی در ساخت خانه سالمندان ندارد


خیر ابرکوهی که در حال ساخت خانه سالمندان ابرکوه است، گفت: در کتاب منتشر شده از سوی استانداری یزد با نام «ارمغان تدبیر» که دستاوردهای دولت تدبیر و امید در آن تشریح شده، «ساخت و تکمیل خانه سالمندان قیومی و بهره‌برداری از آن» به عنوان عملکرد فرمانداری ابرکوهذکر شده، ولی فرمانداری و هیچ ارگان دولتی، نقشی در ساخت این محل ندارند.

به گزارش سرو ابرکوه، سید محمدتقی قیومی‌نیا خیر خانه سالمندان ابرکوه، اظهار کرد: در کتاب منتشر شده از سوی استانداری یزد با نام «ارمغان تدبیر» که دستاوردهای دولت تدبیر و امید در آن تشریح شده، در بخش فعالیت‌های فرمانداری ابرکوه، «ساخت و تکمیل خانه سالمندان قیومی و بهره‌برداری از آن» به عنوان عملکرد این فرمانداری ذکر شده است.

وی افزود: در ساخت این مرکز نه فرمانداری و نه هیچ دستگاه دولتی دیگری نقشی نداشته و در ارائه عملکردهای دستگاه‌های دولتی باید به این نکته توجه شود که چنانچه  افراد خیری اقدام به انجام کاری می‌کنند باید به وضوح به این نکته اشاره شود تا باعث تشویق دیگران شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام شده بود، عنوان کرد: پیگیری ساخت این مرکز توسط استاندار سابق یزد انجام شده و پس از گفت‌وگوی سال گذشته با فارس تنها اتفاقی که افتاد این بود که شهرداری ابرکوه به خاطر روز درختکاری محوطه 15هزار متری این مرکز را تسطیح کرد و این تنها کمکی بود که از سوی دستگا‌ه‌ها و نهادها به این مرکز شد.

به گزارش فارس، بانی ساخت خانه سالمندان ابرکوه افزود: بعد از تسطیح این زمین با هزینه شخصی اقدام به خرید و غرس 500 درخت زیتون و 200 درخت انار در این محل کردیم و هزینه آبیاری قطره‌ای با آب شهری را نیز پرداختیم تا کار انجام شود و تاکنون حتی کمکی را که دولت برای اجرای آبیاری قطره‌ای اختصاص می‌دهد، دریافت نکرده‌ایم.

این خیر ابرکوهی با بیان اینکه تاکنون عزمی برای پیگیری مشکلات این مرکز از سوی دستگاه‌های دولتی را شاهد نبوده‌ایم و تنها توانستیم برای تشکیل جلساتی پیگیری کنیم و از داخل این جلسات تصمیمی برای راه‌اندازی سریع‌تر این مرکز و حل مشکلات بیرون نیامده است، گفت: یکی دیگر از مشکلات ما واگذاری بخشی از زمین واگذار شده و هزینه زیادی است که برای حصارکشی آن انجام داده‌ایم و هنوز موفق به دریافت اسناد آن نشده‌ایم.

قیومی‌نیا با اشاره به دیدار اخیر خود با فرماندار ابرکوه گفت: فرماندار نیز خود از کوتاهی‌های انجام شده مطلع هستند و قول جبران آن را داده‌اند.

این خیر ابرکوهی با تأکید دوباره بر اینکه تمام فعالیت‌های انجام شده در این محل تنها از منابع شخصی بوده است، ابراز داشت: ساختمان این مرکز تکمیل شده و با اینکه تجهیز آن را بر عهده نگرفته بودم، اکنون برای تجهیز آن اعلام آمادگی کرده‌ام اما برای گازرسانی به این محل دچار مشکل شده‌ایم و تا زمانی که این امر صورت نگیرد نمی‌توان از سرای سالمندان ابرکوه بهره‌برداری کرد.

وی در مورد مشکلاتی که برای تأمین گاز این محل با آن روبه‌رو است، گفت: به رغم نیاز به گازرسانی به منطقه به خاطر ساخت‌وسازهای انجام شده، مسئولان شرکت گاز ابرکوه پیش از این عنوان می کردند که لوله را برای گازرسانی تأمین می‌کنند و ما برای کمک به آنها کانال‌های مربوطه را حفر کنیم که البته ما با وجود خیریه بودن حاضر به پرداخت مبلغی برای کمک به انجام این کار شدیم اما در حال حاضر می‌گویند لوله و بودجه‌ای برای این کار نداریم و قادر به انجام هیچ کاری نیستیم و در دیدار امروز با فرماندار ابرکوه ایشان عنوان کردند که این مشکل را حل می‌کنند.

قیومی‌نیا سال پیش نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و در گزارشی با عنوان «احداث آسایشگاه سالمندان ابرکوه در گیر و دار اما و اگرها/ وقتی خیران هم به بن‌بست می‌رسند»، مسائل و مشکلات موجود بر سر راه احداث خانه سالمندان را مطرح کرده بود و در طول این یک‌سال نه تنها هیچ ارگانی سراغی از این مرکز نگرفت بلکه احداث و بهره‌برداری آن در فهرست اقدامات و عملکرد فرمانداری ابرکوه در هفته دولت نیز قرار گرفت.

 

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد