Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه مهردشت:

دولتمردان نباید مسئولیت را طعمه ای برای چپاول کشور بدانند/ شبانه روزی شدن درمانگاه مهردشت مقدمه حل مشکل پزشک


خطیب جمعه مهردشت گفت: مشکل امروز درمانگاه مهردشت، مشکل کمبود پزشک و حتی تزریق آمپول و داروخانه شبانه روزی است؛ همه این ها زمانی محقق می شود که درمانگاه ما شبانه روزی شود.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های امروز(29 مردادماه 95) ضمن اشاره به واقعه آتش‏سوزى مسجدالاقصى به‏دست صهيونيست‏ها و روز جهانى مسجد در 31 مرداد، اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی، احترام زیادی برای مسجد بیان شده و همگان را به تکریم وتعظیم این مکان توصیه شده اند. مساجد بايد فعال و پاسخگوي نيازهاي مادي و معنوي مردم هر محل باشد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه با رفتار نادرست نمازگزاران نباید زمینه فرار جوانان از مساجد را فراهم کند، افزود: پیامبر اکرم(ص) بسیاری از مسائل سیاسی، فرهنگی و امور مربوط به مسلمانان را در مسجد رسیدگی می‌کردند؛ مساجد نباید به خانه سالمندان تبدیل شود، باید زمینه جذب نسل نوجوان و جوان به مساجد را فراهم و از ظرفیت مساجد برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم؛ اگر امروز فقط مساجد را به عنوان مکان اقامه نماز مطرح کنیم، ظلم بزرگی در حق این مکان مقدس انجام داده‌ایم.

صنعت دفاعي پشتوانه قوي؛ استقلال و تماميت ارضي کشور

علیزاده در ادامه سخنان خود به روز صنعت دفاعى‏ در 31 مردادماه اشاره کرد و گفت: صنعت دفاعي پشتوانه قوي و مستحکم در دفاع از استقلال و تماميت ارضي کشور است و مقام معظم رهبری فرمودند: اين‏كه بعضى‏ها بيايند بگويند «فرداى دنيا، فرداى مذاكره است، فرداى موشك نيست»، اين حرف اگر از روى آگاهى گفته شده باشد، خيانت است. رهبر معظم انقلاب آب پاکی روی دست همه خیانت کاران ریخته و فرمودند: چه متن برجام تصويب شود چه نشود، اجازه هيچ گونه سوء استفاده اي از صنعت دفاعي کشور داده نخواهد شد.

خطیب جمعه مهردشت در بخش دیگر از سخنان خود به آغاز هفته دولت در دوم شهریور و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی پرداخته و گفت: هفته دولت فرصت خوبي است تا هم به مسئولان پر تلاش خدا قوت گفته و هم توصیه های رهبر انقلاب به دولت را مرور کنیم.

وی هفت توصیه رهبری به دولت تدبیر و امید را بازخوانی کرد و گفت: مردمی بودن، انقلابى بودن وگرفتن موضع انقلابى مناسب از توصیه هایی است که به دولتمردان تاکید شده است؛ رهبر معظم انقلاب در توصيه به مسؤولان دولت كنونى به‏صراحت بيان مى‏دارند: «در اتّخاذ مواضع انقلابى، بايد صراحت داشت؛ يعنى رودربايستى نكنيم. مواضع انقلابى را، مبانى امام بزرگوار را صريح بيان كنيم، خجالت نكشيم، رودربايستى نكنيم، ترس نداشته باشيم.»

دولتمردان نباید مسئولیت را طعمه ای برای چپاول کشور بدانند

علیزاده ضمن بیان اینکه مسئولین نباید مسئولیت را طعمه ای برای چپاول بیت المال بدانند گفت: یکی از توصيه‏هاى اصلى رهبر معظم انقلاب به مسؤولان كشور آن است كه مسؤوليت و پست اجتماعى و سياسى خود را طعمه‏اى براى چپاول كشور ندانند و از مسؤوليت سياسى خود پلى براى رسيدن به ماديات و ثروت نسازند؛ همانطور که حضرت علي (ع) در نامه اي به حاکم آذربايجان مي نويسد: مبادا بپنداري حکومتي به تو سپرده شده شکاري است که به چنگت افتاده است. بلکه امانتي است که برگردنت گذاشته شده است.

وی كاهش تورم، خروج از ركود و بهبود اشتغال‏، توجه به نفوذ دشمن و جدى گرفتن خطر نفوذ و اهميت فرهنگ و خطر رهاسازى و لاابالى‏گرى در فرهنگ را از دیگر توصیه های مهم رهبر انقلاب به دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

با شبانه روزی شدن درمانگاه مهردشت، مشکل کمبود پزشک حل می شود

امام جمعه مهردشت در ادامه پیگیری و توجه ویژه به مساله درمانگاه این شهر را اولویت برنامه دفتر خود بیان کرد  و گفت: از روزهای اول ورود به بخش بهمن پیگیر و دنبال برنامه پزشک و درمانگاه و شبانه روزی شدن بودیم؛ البته بعضی از مسئولین شهر و بخش هم تلاش هایی کردند، مشکل امروز درمانگاه ما، مشکل کمبود پزشک و حتی تزریق آمپول و داروخانه شبانه روزی است؛ همه این ها زمانی محقق می شود که درمانگاه ما شبانه روزی شود.

وی افزود: طی روز های گذشته مسئولین استان خبر دادند که شبانه روزی شدن درمانگاه مهردشت تایید و تصویب شده است، با شبانه روزی شدن درمانگاه این شهر؛ پزشکان افزایش پیدا می کنند و امید است مشکل حل شود.

این مقام مسئول در پایان از حضور خوب مردم در استقبال کم نظیر از خادمان حرم امام رضا(ع) قدر دانی کرد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد