Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس دادگستری ابرکوه:

رواج فرهنگ گذشت بهترین راه، برای حل اختلافات


جلیلی گفت: ما نمی گوییم کسی از حق خودش بگذرد اما، کسی که گذشت می کند و فرهنگ گذشت را در جامعه رواج می دهد، بهترین راه را برای حل اختلافات برگزیده است.

احمدرضا جلیلی رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سروابرکوه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، در رابطه با جایگاه و نقش دادگستری در بین مردم گفت: این مردم هستند که تعیین کننده جایگاه دادگستری در جامعه می باشند و میزان رضایت آنها از این ارگان است که نشان دهنده جایگاه آن است.

جلیلی بیان داشت: من به جرات می توانم بگویم که همکاران ما در دستگاه قضایی شهرستان از پاکترین قضات هستند و این مهم، با رضایت 70 درصدی مراجعین به اثبات رسیده است.

رئیس دادگستری در رابطه با حساسیت و دشواری شغل قضاوت افزود: قضات در دادگاه بدترین نوع دعواها و برخوردها را از مراجعین مشاهده می کنند و متاسفانه باید بگویم که با بدترین قشر جامعه سر و کار دارند که باید با روحیه ای قوی و شکیبا بین آنها قضاوت کنند.

جلیلی ابراز داشت: در شهرستان ابرکوه بیشتر پرونده هایی که مربوط به اختلافات خانوادگی است حرف اول را می زند و پس از آن بیشتر دعاوی مربوط به اختلافات ملکی می باشد. در امور کیفری نیز بیشتر جرائم مربوط به سرقت و صدور چک بلامحل است.

وی در رابطه با نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده های ارجاعی به دادگستری عنوان کرد: در قانون، سطح صلاحیت شورای حل اختلاف تعیین شده است و به عنوان مرجعی شبه قضایی تاثیر 50 درصدی در کسر آمار پرونده های حقوقی به دادگستری داشته است.

رئس دادگستری شهرستان بیان داشت: آمار پرونده های حقوقی در شهرستان ابرکوه در مقایسه با شهرستان های اطراف و نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است. این کاهش نشان از رشد فرهنگی و اخلاقی در شهرستان دارد.

جلیلی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از اختلافات در میان پرونده های ارجاعی، عدم گذشت مدعی و شاکی خصوصی در مورد جرائم قابل گذشت می باشد، گفت: از مردم عزیز خواهش می کنم در مورد اختلافاتشان گذشت داشته باشند.

وی در پایان گفت: ما نمی گوییم کسی از حق خودش بگذرد اما، کسی که گذشت می کند و فرهنگ گذشت را در جامعه رواج می دهد، بهترین راه را برای حل اختلافات برگزیده است. همچنین از پاداشی که خداوند به او وعده داده است در دنیا و آخرت بهره مند خواهد شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد