Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در جمع روحانیون:

سوء مدیریت در بخش تبلیغ یکی از مشکلات جامعه امروز


امام جمعه ابرکوه در گردهمایی روحانیون گفت: یکی از مشکلات جامعه امروز سوء مدیریت در بخش تبلیغ است که متولیان امر باید دقیق تر و حساب شده تر عمل کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، گردهمایی طلاب و روحانیون در راستای بررسی برنامه های مبلغین در دهه اول ماه محرم با حضور حسینی امام جمعه ابرکوه، رسولی فرماندار و دشت آبادی رئیس اداره تبلیغات شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه با بیان این که یکی از مشکلات جامعه ما سوء مدیریت در بخش تبلیغ است، اظهار کرد: در دهه دوم و سوم بعد از انقلاب به بهانه سرو سامان دادن به مداحان، بازار گرمی درست شده و مباحث و خطابه ها را تحت الشعاع امر بداهت قرارداده است.

حسینی تصریح کرد: عده ای از مداحان کاسب کارانه مراسم آل الله را وسیله معاش خود قرار داده اند و تا مبالغ هنگفت ملیونی به حسابشان واریز نشود در مراسم حاضر نمی شوند. بخاطر همین بستر سازی روز به روز شاهد بدتر شدن اوضاع معنوی مجالس دینی هستیم؛ لذا متولیان امور تبلیغی باید سیاستی دقیق و حساب شده تر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید در هر منطقه ای که حضور دارند، اولویت سنجی نسبت به نیازهای مردم در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، داشته باشند و بررسی کنند که نیاز منطقه چیست و مردم چه می خواهند. اما آنچه که مقوله مشترک میان همه است، دامنگیر شدن فساد در زندگی عام و خاص و مخصوصا جوانان و نوجوانان است.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: اهمیت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی و ضرورت حفظ نظام به عنوان یک امر واجب که صرفا یک بحث سیاسی نیست، باید توسط مبلغین برای مردم تبیین شود. مردم باید دشمن شناس باشند و اگر در مورد آن مسامحه کنند و دشمن را دوست بدانند اوج سادگی و غفلت است و زمینه شکست در عرصه سیاسی و اجتماعی را فراهم می کند.

سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه با تأکید بر تبیین شعار همدلی و همزبانی توسط مبلغین، بیان کرد: در رابطه با اقامه دو فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر روحانیون و طلاب نباید بر روی مسائل دینی که در کتاب های فقهی هم آمده است تمرکز کنند. با توجه به اینکه به مقتضای پیشرفت در زمینه های مختلف معروف ها و منکرها نیز تغییر کرده اند، مبلغین هم در این راستا وظایف خود را انجام دهند.

انتهای پیام/م.ف

 

 


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد