Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در کارگروه اقتصادی بسیج ابرکوه مطرح شد

ضعف تبلیغات مهمترین مانع توسعه گردشگری ابرکوه/ مخارج گردشگران داخلی بیش از 92 ولی گردشگران خارجی در ایران کمتر از 8 درصد


ضعف تبلیغات در حوزه گردشگری ابرکوه، مهمترین و اساسی ترین مانع توسعه این صنعت در شهرستان است.

به گزارش سرو ابرکوه، شب گذشته جلسه کارگروه اقتصادی بسیج ابرکوه با حضور اعضاء در محل شهرداری برگزار شد.

عباس حمیدی زاده مسئول کارگروه اقتصادی بسیج ابرکوه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه، اظهار کرد: این کارگروه در قالب یک اتاق اندیشه ورز و نه انجام کارهای اجرایی است، که با حضور کارشناسان جهت رفع چالش ها و مشکلات حوزه های مختلف راهکارهایی بررسی و ارائه می کند.

عدم وجود آزمایشگاه خاک و ایستگاه تحقیقاتی مشکل کشاورزی ابرکوه
حمیدی زاده افزود: یازده سر فصل همچون اشتغال و کارآفرینی، کشاورزی، صنعت، بازار و معدن، محرومیت زدایی و سازندگی، توسعه فرض الحسنه، اصلاح الگوی مصرف، بازار اسلامی، مشاغل خانگی، جذب استعداد و تسهیلات، تغییر روستا مصرف گرا به تولیدی و تولید ملی، برای کارگروه اقتصادی بسیج تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های اصلی امرار معاش مردم ابرکوه، کشاورزی است گفت: اولویت اول کارگروه مسایل حوزه کشاورزی بود و طبق بررسی های انجام شده عدم وجود آزمایشگاه خاک و فقدان ایستگاه تحقیقاتی دو مشکل شاخص کشاورزی ابرکوه است.

حمیدی زاده تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی را جهت بهره ورداری از پرت محصولاتی همچون زردآلو که 30 درصد آن از بین می رود، از دیگر مشکلات شهرستان معرفی کرد و گفت: از آنجا که ابرکوه یکی از قطب های کشاورزی استان است، احداث چنین صنایعی زمینه های توسعه را فراهم خواهد کرد.

مسئول کارگروه اقتصادی بسیج ابرکوه گفت: موضوع دیگر تقویت بحث اشتغال شهرستان است که با توجه به اینکه ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری معرفی شده است، با نظرسنجی که از کارشناسان این حوزه انجام شد، چه خوب است که با صنعت گردشگری در شهرستان، زمینه اشتغال افراد جویای کار فراهم شود.

وی، نصب تابلوهایی در ورودی ها و داخل شهر جهت معرفی ابرکوه، پایگاه تحقیقاتی میراث که فعالیت خود را آغاز کرده است، احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی، لزروم تشکلیل انجمن صنفی و همچنین تعاونی گردشگری، بهره برداری از گردشگری در طبیعت ابرکوه، راه اندازی کمیته تبلیغات آثار تاریخی در فرمانداری، را از جمله مواردی برشمرد که می توانند موجب افزایش رونق صنعت گردشگری ابرکوه شود.

حمیدی زاده در جمع بندی مباحث خود تأکید کرد: ضعف تبلیغات در حوزه گردشگری ابرکوه مهمترین و اساسی ترین مانع توسعه این صنعت در شهرستان است.

اشتغال یک میلیون و 389 هزار نفر در حوزه گردشگری کشور
سید علیرضا رسولی شهردار ابرکوه، با بیان برخی از طرح ها و برنامه های مجموعه شهرداری جهت رونق گردشگری عنوان کرد: بهترین راهکار برای بهبود اوضاع اقتصادی این است که از شرایط موجود بیشترین بهره برداری را داشته باشیمف همان چیزی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

رسولی اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان گردشگری جهانی در سال 2015 صنعت گردشگری جایگاه سوم را در اقتصاد جهانی به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: مخارج گردشگری داخلی 92/6 درصد است ولی مخارج گردشگران خارجی در ایران 7/4 درصد است، که نشان می دهد آنچنان که باید از پتانسیل های گردشگری موجود در مناطق مختلف کشور به خوبی استفاده نشده است.

شهردار ابرکوه بیان کرد: ایران در سال 2016 سی و سومین رتبه گردشگری در بین کشورهای جهان را داشته است و حدود یک میلیون و 389 هزار نفر در داخل در این حوزه مشغول هستند، که این آمار با توجه به آثار فاخر و ارزشمند موجود، رقم خیلی پایین است و قابل قبول نیست.

وی به تقویت بستر اجتماعی حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری این ویژگی را دارد که به صورت مستقیم، غیرمستقیم و القاعی زمینه اشتغال را برای افراد فراهم کند. در برخی مناطق و اطراف بناهای تاریخی شهرستان بیشتر، بحث اشتغال القاعی افزایش یافته است که این موضوع همگام با توسعه و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم کارساز خواهد بود.

رسولی در پایان با ابراز امیدواری از ارائه طرح ابرکوه+ 14 در سال آینده اذعان کرد: نصب تابلوهای تبلیغاتی و معرفی بناهای ابرکوه، احداث میدان تره بار، ساماندهی و رونق اقتصادی یخچال خشتی، کشتارگاه صنعتی، ایجاد باجه های فرهنگی در سطح شهر، ... و ایجاد و توسعه نرم افزار و سایت در حوزه گردشگری از اهم طرح های شهرداری است که با همکاری فعالان و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد