Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس کتابخانه های عمومی ابرکوه:

عضویت کتابخانه های ابرکوه در سال ۱۴۰۴ به ۳۵ درصد خواهد رسید


رئیس کتابخانه های عمومی ابرکوه گفت : هم اکنون ۱۰ درصد جمعیت شهرستان در کتابخانه ها عضو هستند و این میزان در افق ۱۴۰۴به ۳۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از پایگاه خبری ۱۵ دی؛ فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فرآیند توسعه فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی جامعه، دارای اهمیت است و در شرایط کنونی که جامعه ما با تهاجم گسترده فرهنگی دشمن روبرو است کتاب جایگاه خاصی در مقابله و مبارزه با اقدامات دشمن داشته و خواهد داشت.

لازم است مسئولان اجرایی و فرهنگی، حوزه های علمیه، دانشمندان و فرهیختگان توجه جدی در این باب داشته و تلاش مضاعف کنند.

رسانه ها هم در خط مقدم تبلیغ و ترویج فرهنگ سازی در این بخش هستند، باید بررسی کنند که مردم ما بیشتر به چه نوع کتاب هایی و با چه موضوع هایی گرایش دارند تا زمینه انتخاب را برای طبقات مختلف مردم فراهم کنند.

اختصاص ۹۰۰ میلیون ریال بودجه در سال گذشته برای ساماندهی کتابخانه های عمومی ابرکوه
فرماندار ابرکوه در زمینه اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی باید از دوره کودکی در خانواده ها مورد توجه قرار گیرد تا بتواند راه را برای توسعه پایدار تسهیل کند.

محمد کاظمی نسب افزود: با نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان، آنها می توانند در دوره نوجوانی و جوانی ‌در توسعه پایدار جامعه تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه آن باعث افزایش سطح آگاهی و دانش عمومی افراد در مدرسه و دانشگاه می‌شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: مساله کتاب و کتابخوانی باید همانند سایر تفریحات مورد توجه خانواده ها قرار گیرد که این موضوع در فرایند فرهنگ کتابخوانی جامعه بسیار تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: در بودجه سال گذشته برای تجهیز و تعمیر کتابخانه های عمومی شهرستان ابرکوه ۹۰۰ میلیون ریال اختصاص داده شد.

تالیف کتاب، فرهنگ ایرانی اسلامی را رشد می دهد
امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: اداره ها و نهادهای فرهنگی نقش بی بدلیل و تاثیر گذاری در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه دارند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه مفید کتاب باید با استفاده از ابزار مختلف اطلاع رسانی در میان خانواده ها گسترش یابد.

وی با بیان اینکه انسان باید طبق سفارش قرآن و ائمه دین بر اهمیت دانش و نحوه استفاده آن با دقت و هوشیاری تلاش کند، افزود: رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی، انسان را متحول می کند.

حسینی ادامه داد: مطالعه و تالیف کتاب، فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی را رشد می دهد و باید این فرهنگ غنی بین جوانان ترویج شود.

جذب مردم روستا رئیس آباد به کتابخانه موجب برتری این کتابخانه در کشور شد
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد گفت: سال ۱۳۹۶، کتابخانه شهید ذبیح اله شفیعی روستای رئیس‌آباد بخش مرکزی ابرکوه به عنوان یکی از ۱۰ باب کتابخانه برتر کشور انتخاب شد.

رقیه دوست فاطمی‌ها افزود: تلاش های مسئول و کتابدار کتابخانه شهید شفیعی روستای رئیس‌آباد در جذب مردم روستا در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سبب شد که کتابخانه این روستا به عنوان ۱۰ کتابخانه برتر کشور انتخاب شود.

عضویت کتابخانه های ابرکوه در سال ۱۴۰۴ به ۳۵ درصد خواهد رسید
رییس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه گفت: کتابخانه عمومی نهادی اجتماعی است که با گردآوری، سازماندهی دانش و همچنین ارائه برنامه های فرهنگی و کتابخوانی، امکان رشد اندیشه، شکوفایی استعداد انسانها را فراهم می کند.

قاسم برزگر افزود: کتابخانه عمومی این امکان و این فرصت را برای همه افراد جامعه فراهم می کند که به شکل فعال در امور فرهنگی و اجتماعی حضور داشته باشند.

وی اظهار داشت: وظیفه ما ارائه خدمات اطلاع رسانی و کتابخانه ای به اقشار خاص مثل معلولان، بیماران، زندانیان، کارگران، کارمندان، کودکان و روستائیان و ارائه خدمات اطلاع رسانی و کتابخانه ای از طریق کتابخانه های سیار به نقاط محروم و پراکنده و نقاط کمتر توسعه یافته است.

برزگر همچنین بابیان اینکه ایجاد شوق به مطالعه در کودک و نوجوان، مهم ترین رسالت کتابخانه ها است یادآور شد : خدمات کتابخانه های عمومی به کودکان و نوجوانان، بسیار گسترده است.

وی گفت: در مقایسه با سال گذشته، استقبال عموم از کتابخانه ها با توجه به خدمات فرهنگی و آموزشی بیشتر شده است.

برزگر ادامه داد: خیران ابرکوهی هم در واگذاری زمین و ساختمان مناسب برای تاسیس کتابخانه پای کار بودند که این خود در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی بی تاثیر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی در حال حاضر با توجه به شرایط موجود، نیازمند زیباسازی و فضاسازی مناسب هستند چون باید محیطی آرام و زیبا را در ذهن مخاطب تداعی کند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه گفت: هم اکنون ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان در کتابخانه ها عضویت دارند و این میزان در افق ۱۴۰۴به ۳۵ درصد خواهد رسید.

برزگر افزود: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۲۵ هزار جلد کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی از طریق هفت کتابخانه با عناوین و موضوعات مختلف به امانت داده شده است.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۴ هزار نفر از علاقه مندان به مطالعه کتاب به کتابخانه ها مراجعه کرده و از خدمات آن مانند سالن مطالعه، عضویت و اینترنت بهره مند شده اند.

شهرستان ابرکوه دارای هفت باب کتابخانه با ۷۵ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب است.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد