Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد:

عمده تولید گندم و جو استان در ابرکوه، بهاباد و خاتم/ اختصاص 16هزار هکتار از مزارع استان به کشت این محصول


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با پایان فصل کاشت پاییزه 16هزار هکتار از مزارع استان به صورت صد درصد مکانیزه به کاشت گندم وجو اختصاص یافت.

به گزارش سرو ابرکوه، فرجام فاضلی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد اظهار کرد: 713 تن بذر اصلاح شده گندم با ارقام پرمحصول سیوند، پیشتاز، افق و سیستان و 98تن بذر اصلاح شده جو با رقم نصرت و پنج هزارو 950تن کود شیمیائی فسفاته و ازته بین کشاورزان گندمکار توزیع شده است .

وی در گفتگو با ایرنا،  با اشاره به اینکه عمده سطح زیرکاشت گندم وجو درشهرستان های خاتم، ابرکوه و بهاباد است، افزود: سطح زیرکاشت گندم و جو در اراضی استان یزد نسبت به سال های گذشته کاهش نشان می دهد و تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی علت آن می باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به کشاورزان توصیه کرد: درجهت افزایش عملکرد محصول، با نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی در جهت آب، کوددهی به موقع و رعایت نکات داشت آشنا شوند.

این مسوول ، متوسط تولید گندم وجو در کشتزارهای استان یزد را به ترتیب سه هزارو 700 کیلوگرم و دو هزار779 کیلوگرم در واحد سطح بیان و تصریح کرد: درسال زراعی 95 بیش از48هزارتن گندم و هشت هزار و 400تن جو از اراضی استان یزد برداشت می شود.

به گفته وی ، دراستان یزد سالیانه 450هزارتن محصول زراعی،240هزارتن محصول باغی،360هزارتن محصولات گل خانه ای و280هزارتن محصولات دامی تولید می شود.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد