Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه:

فروچاله‌ها برای ابرکوه مشکل‌ساز شده است


فرماندار ابرکوه گفت: به دلیل کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی در این شهرستان، امروز شاهد فرونشست‌هایی با عمق 15 متر هستیم که برای ابرکوه مشکل‌ساز شده و در آینده مشکلات بیشتری نیز خواهد داشت.

به گزارش سرو ابرکوه، سیدنبی رسولی فرماندار ابرکوه، در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد اظهار کرد: متاسفانه شهرستان ابرکوه در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان در زمینه خشکسالی مشکلات بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه هم‌مرزی با استان فارس و برداشت‌های بی‌رویه استان فارس از آب‌های زیرزمینی خسارت زیادی به شهرستان ابرکوه وارد کرده است، اضافه کرد: مهمترین اقداماتی که در شهرستان ابرکوه انجام شده، نصب کنتور هوشمند بوده اما در استان فارس توجهی به منابع مصرفی ندارند.

فرماندار شهرستان ابرکوه با اشاره به تجهیز یک چهارم سیستم‌های آبیاری استان به سیستم آبیاری نوین افزود: مدیریت بحران آب به ویژه در شهرستان ابرکوه باید فرا منطقه‌ای باشد چراکه در این شهرستان به دلیل برداشت‌های غیرمجاز استان همجوار، خسارت زیادی به شهرستان ابرکوه وارد می‌شود و توجهی به این موضوع ندارند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای برخورد جدی با حفر چاه‌های غیر مجاز در شهرستان ابرکوه و مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز عنوان کرد: متاسفانه در استان فارس چاه‌های غیرمجاز زیادی وجود دارد و علی‌رغم مکاتبات انجام شده، توجهی به برخورد در این زمینه نشده است.

به گزارش فارس، فرماندار ابرکوه با اشاره به وجود فرونشست‌های متعدد در این شهرستان تصریح کرد: به دلیل کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی در این شهرستان، امروز شاهد فرونشست‌هایی با عمق 15 متر هستیم که برای ابرکوه مشکل‌ساز شده و در آینده مشکلات بیشتری نیز خواهد داشت.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد