Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با حضور مسئولین و فرهیختگان صورت گرفت؛

مجمع عمومی «ابرکوه شناسی» تشکیل شد


فرماندار ابرکوه در اولین جلسه افتتاحیه مرکز ابرکوه شناسی گفت: باید هویت ملی و مذهبی خود را به دیگران معرفی کرد و در این زمینه حوزه و دانشگاه، نقش مفید و ارزنده ای دارند.

به گزارش سرو ابرکوه، اولین جلسه افتتاحیه مرکز ابرکوه شناسی با حضور مسئولین شهرستان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از فرهیختگان در سالن شورای اسلامی شهر برگزار شد.


رسولی فرماندار ابرکوه با بیان اهمیت تشکیل این مرکز و استمرارآن گفت: ما باید بتوانیم تمدن غنی شهر خود را برای شهروندان و دیگران به طور مطلوب  ارائه دهیم تا بیشتر برای جوامع مختلف شناسانده شویم.


وی افزود: باید هویت ملی و مذهبی خود را به دیگران معرفی کرد و در این زمینه حوزه و دانشگاه ها می توانند در نقش مفید و ارزنده ای داشته باشند و ابرکوه در زمینه های فرهنگی ، ادبی ، علمی ، دینی و غیره بسیار غنی می باشد.


فرماندار شهرستان در پایان به پتانسیل های موجود در شهر اشاره کرد و گفت: وجود آثار مختلف فرهنگی و ادبی و ابینه ای با ارزش در شهرستان باعث شد تا شهرستان ابرکوه در زمره 14 شهر نمونه گردشگری کشور قرار گیرد و این موضوع نیازمند تدوین و مکتوب شدن مطالب در زمینه های مختلف می باشد تا بتوانیم شهرمان را به تمام دنیا معرفی نماییم.


حسین حاتمی شهردار ابرکوه، در ادامه این جلسه ضمن اشاره به اهمیت ایجاد تشکیل یک مجمع عمومی در شهر ابرکوه گفت: همه به مسایلی که باعث عقب افتادگی شهر شده واقف بوده و به نوعی علاقه مند به بهبودآن هستیم ولی عدم ثبات مدیریت یکی از عوامل عدم پیشرفت در شهرها می باشد، زیرا برخی از طرح های توسعه خصوصا در حوزه شهرسازی، صنعت، کشاورزی و غیره، سال های بیشتر از عمر یک مدیریت طول می کشد.


وی گفت: وجود یک جمع متشکل از افراد دلسوز، توانمند و علاقه مند به شهر حلقه مفقوده ای است که اگر درست تعریف شود، می تواند به بهبودی وضعیت شهرها کمک کند، در ابرکوه نیز این تشکل نیاز و وجود آن کاملا محسوس است.


سید علیرضا رسولی معاون شهردار، که مسئولیت تدوین اساسنامه این مرکز را به عهده داشته است در این جلسه گفت: برای ایجاد مرکز ابرکوه شناسی و هویت ساختاری آن؛ ضرورت تعریف مجمعی به عنوان مرکز فرهنگی و غیر انتفاعی برای شهرستان احساس شده تا برخی از مسائلی که در حوزه فرهنگ  در شهرستان نیاز به اجماع و تصمیم گیری دارد را به نتیجه برساند.


رسولی افزود: در حوزه شهرداری ماده 84 الی 105 قانون، بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگی بحث شده است، و در این حوزه یکی از 4 رکن اصلی فعالیت های شهرداری و شهرسازی، مسائل فرهنگی بیان کرده که پتانسیل موجود در شهرستان ما را بر این داشت تا بتوانیم این مجمعی را تجمیع کنیم.


وی بیان داشت: در خردادماه سال جاری موفق به جمع آوری اساسنامه شده و بعد از تصویب این مرکز توسط شورای اسلامی و طبق این اساسنامه و تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر این مجمع با حضور این اعضا تشکیل شد.


رسولی در ادامه این جلسه، محور های کاری این مجمع را تشریح کرد و گفت: تلاش برای ساماندهی کتب، اسناد، برنامه ها و مطالعات در شهرستان؛ انجام فعالیت های پژوهشی، انتشار اسناد و مطالعات ابرکوه شناسی به صورت مکتوب و الکترونیک، فعالیت های فرهنگسازی ، ترویجی و برگزار نشست های تخصصی علمی از مهمترین وظایف این مجمع می باشد.


معاون شهردار ادامه داد: تلاش برای جمع آوری مطالب و اسناد تاریخی، فرهنگی و میراث مکتوب و فرهنگ شفاهی، ایجاد خدمات الکترونیکی و سایت اینترنتی و تهیه و تنظیم کلیه اسناد و مدارک مربوط به شهرستان و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص به خصوص در حوزه های فرهنگ، جامعه شناسی و پرداختن به آیین و آداب و رسوم از دیگر موراد مطرح شده در محورهای کاری در این حوزه می باشد.


انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد