Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گفتگوی خواندنی با پزشک موفق ابرکوهی:

مهاجرت نخبگان و فرهیختگان علت ناشناخته ماندن ابرکوه/ ابرکوه آخر دنیا نیست/ دعای خیر مردم را به والدینم تقدیم می کنم


پزشک موفق ابرکوهی گفت: مهاجرت نخبگان و افراد فرهیخته ابرکوه، یکی از عواملی ناشناخته ماندن این شهر می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد علی فلاح زاده پزشک متخصص اطفال، دوره عمومی را اصفهان و دوره تخصصی را در یزد سپری کرد. سه سال قبل که با رتبه برتر فارغ التحصیل شد، حق انتخاب مکان برای گذراندن طرح را به وی دادند.  قرعه به نام ابرکوه زادگاه دکتر فلاح زاده افتاد و برای خدمت به همشهریان آستین همت را بالا زد.


دکتر محمد علی فلاح زاده که در حال حاضر فوق تخصص آنکولوژی اطفال قبول شده است، در گفتگوی اختصاصی با سرو ابرکوه، اظهار کرد: علت انتخاب ابرکوه این بود، که به همه همشهری های  پزشک خودم ثابت کنم که می شود در ابرکوه هم کار کرد. 


مردم ابرکوه قابلیت بیش از این را دارند
فلاح زاده افزود: اینکه در مورد ابرکوه می گویند، جای مناسبی برای تخصص گرفتن نیست، یا مردم به متخصص شهرستان مراجعه نمی کنند، یا اینکه مردمی پرخاشگر هستند و ... اصلا صحت ندارد. چرا که پس از سه سال کار در این شهر، که می توانستم شهرهای بزرگتر یا حتی شهرستان های استان را انتخاب کنم، به وضوح دیدم که مردم ابرکوه قابلیت بیش از این را دارند، که اگر مورد احترام قرار بگیرند، سه برابر احترام می کنند.


مهاجرت نخبگان و افراد فرهیخته از ابرکوه علت عدم توسعه شهر
وی گفت: یکی از افتخارات ما این است که پزشکان ابرکوهی در شهرهای مختلف کشور، مشغول خدمت هستند. در جلسه شورای شهر پیشنهاد دادم برای همه آن ها دعوتنامه ارسال کنند، که هر کدام یک روز یا دو روز در ماه را به شهر خود اختصاص دهند؛ تا انواع متخصص ها در کنار هم جمع شوند و یک کلینیک تخصصی ماهانه در ابرکوه راه اندازی شود. یا اینکه از آنها خواسته شود، طرحشان را در شهر ابرکوه سپری کنند.


فلاح زاده ضمن درخواست از پزشکان برای خدمت در شهر خود حتی برای یک روز خاطر نشان کرد: همین مهاجرت نخبگان و افراد فرهیخته از این شهر، یکی از عواملی است که ابرکوه به یک شهر توسعه نیافته و ناشناخته تبدیل شده است.


ابرکوه آخر دنیا نیست
پزشک ابرکوهی تصریح کرد: ابرکوه آخر دنیا نیست و ظرفیت و زمینه های لازم برای پیشرفت ساکنین خود را دارد. هر روز عصر علاوه بر بیماران داخل شهر، افراد زیادی از شهرهای اطراف اقلید، آباده، دهشیر و ... به مطب مراجعه می کنند، که این نشان می دهد، اگر خوب کار کنیم نه تنها مردم به شهرهای اطراف نمی روند، بلکه از شهرهای اطراف به ابرکوه می آیند.


وی افزود: همچنین به لطف خدا پذیرش من و یک نفر دیگر از تهران، در دانشگاه شهید بهشتی قطب علمی آموزشی خون و سرطان کودکان کشور، که سالی دو نفر پذیرش دارد، مهر تاییدی بر این موضوع می باشد. یعنی تفاوتی بین پزشک ساکن ابرکوه و تهران نیست و اکنون هر دو در یک سطح هستند.


علت بستری نکردن بیماران در ابرکوه، ناکارآمدی بیمارستان نیست
فلاح زاده با تاکید بر این موضوع که علت بستری نکردن برخی بیماران در بیمارستان خاتم الانبیاء، ناکارآمدی بیمارستان نیست، گفت: بزرگترین مشکل درمانی ابرکوه؛ استقبال نکردن پزشکان متخصص است بُعد مسافت و تبلیغات منفی راجع به شهرستان، از علل آن می باشد. مشکل بعدی نداشتن بخش مستقل برای بستری بیماران مختلف ( اطفال، زنان، مردان و ...) و در نتیجه نداشتن پرستار مستقل برای خونگیری و گرفتن رگ، نبودن امکانات تخصصی که منجر به اعزام بیماران به شهرهای اطراف می شود.


وجود یک متخصص برای ابرکوه کافی نیست
این نخبه ابرکوهی با اشاره به این مطلب که اگر پزشک در مرخصی یا بیمار باشد، تکلیف مردم چیست؟، عنوان کرد: وجود یک متخصص در هر بخش برای شهرستان کافی نیست. پزشک نمی تواند سی روز کامل ماه را فعال باشد. بر طبق قانون آنکالی هیچ پزشکی نمی تواند بیشتر از 15 روز در ماه آنکال باشد.


وی اذعان کرد: نکته مهم تر مدیریت درمان و بیمارستان ابرکوه است؛ مدیریتی که با انگیزه پزشکان را به این منطقه جذب کند. یکی از راهکارهای پیشیبرد کار، درخواست های مکرر و پیگیری کردن است، که مدیران مربوطه باید اقدام کنند و منافع مردم را بر منافع خود تشخیص دهند. آنقدر باید از مسولین استانی و کشوری درخواست کرد، تا بالاخره آنان پاسخگو باشند.


گلایه از بخش بهداشت شهرستان
وی بیان کرد: گلایه دارم از بخش بهداشت شهرستان که خیلی با بخش درمان هماهنگ نیست. مثلا در بحث آموزش، این بخش ها می توانند با برگزاری کلاس های مختلف و مشاوره، اطلاعات علمی نیروهای زیر مجموعه خود را به روز کرده و توسعه دهند.


این پزشک موفق متذکر شد: سیستم های اجرایی شهر نیز می توانند جهت حمایت و تجهیز بخش های مختلف، از متخصصان بهداشت و درمان، برای جذب اعتبار در قسمت های مورد نیاز که اولویت بیشتری دارند، مشاوره بگیرند.


تمام ثواب دعای خیر مردم را به پدر و مادرم تقدیم می کنم
فلاح زاده ابراز کرد: بنده به هر موفقیت و درجه ای که رسیده باشم همه را مدیون پدر و مادر عزیز و بزرگوارم هستم. وجود مبارک پدر و سرمایه معنوی ناشی از تقوی، درستکاری و صداقت ایشان، عشق بی پایان و فداکاری مادر، باعث شد، که در تمام مراحل زندگی مورد لطف و نظر خداوند قرار داشته باشم.


وی در پایان گفت: تمام ثواب و پاداش ناشی از دعای خیر مردم را به پیشگاه مقدس این دو عزیز تقدیم می کنم.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (10 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد