Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با نگارش اسماء خداوند؛

هنرمند یزدی تحسین توریست های خارجی را بر انگیخت+تصاویر


در نوروز 95 سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با برپایی مراسماتی در سطح شهر یزد توانسته تاکنون فضای شاد و مفرحی را به وجود آورد.

به گزارش سرو ابرکوه، هنرمند برجسته نقاشیخط کشور در مصاحبه با خبرنگار یزد هنر، گفت: از آنجایی که هنرنقاشیخط به شکل علمی و آکادمیک توسط این حقیر در بستر دانشگاه تعریف شد و به تصویب وزارت علوم رسید وهمچنین با مطرح شدن دیدگاه های جدید دراین هنر که به تحول آن، هم به لحاظ کیفی و کمی کمک خواهد کرد می توان آن را به بهترین شکل درجامعه توسعه داد.

محمد مهدی راضی ادامه داد: این رشته دانشگاهی بصورت آکادمیک در دیگر کشورها وجود ندارد و تدریس آن برای اولین مرتبه درجهان اتفاق می افتد. این هنرایرانی اسلامی ازجهات مختلف دارای اهمیت بسیار است.

وی در خصوص علت حضور خود در جمع مهمانان نوروزی و هدیه دادن اسماء خداوند باطراحی نقاشیخط به آنها گفت: به هر تقدیر باتوجه به اینکه عقیده دارم این هنر ظرفیت اجتماعی دارد و مردم کشورم میبایست از این موهبت بهره مند شوند به این فکر افتادم که آن را به شکلی ملموس معرفی کنم. بنابراین به این فکر رسیدم که این هنر را در یکی از بهترین مراکز گردشگری یزد یعنی مسجد جامع بصورت زنده اجرا کنم و درقالب اسماء خداوند ارائه دهم و آن را بصورت هدیه ای هر چند ناقابل به مردم خوب کشورم تقدیم کنم. البته بعضی ها هم علاقه مند بودند که نام خودشان را به شیوه نقاشیخط نگارش شود که با این کار علاوه بر جذب مهمان نوروزی، توریست های خارجی به این موضوع علاقه بسیاری نشان دادند و بحمدلله استقبال بسیار خوبی از طرف آنها صورت گرفت.

این هنرمند یزدی در پایان خاطر نشان کرد: درپایان از حامیان جدی این دوره در نوروز95 آقایان محمد رضا دشتی رئیس محترم سازمان فرهنگی ورزشی یزد ، محمد رضاعظیمی زاده شهردار محترم یزد، امین مقدم معاونت محترم شهرداری که نگاه فرهنگی ویژه ای دارند صمیمانه سپاسگزارم و لازم به ذکر است بالندگی هرکشور به داشته های فرهنگی وهنری اش می باشد و هنرمندان و فرهیختگان سرمایه های جاوید هستند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد