Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

به همت اداره میراث فرهنگی ابرکوه؛

نقشه گردشگری ابرکوه، تعیین و ابلاغ شد


در راستای توسعه صنعت گردشگری شهرستان، نقشه گردشگری ابرکوه تعیین، تصویب و ابلاغ گردید.

به گزارش سرو ابرکوه، عباس قدیریان رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان از تصویب نقشه گردشگری ابرکوه خبر داد و افزود: یکی از پربازده ترین فعالیت های اقتصادی جهان که ارزش افزوده فراوانی ایجاد کرده و سایر فعالیت های اقتصادی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تأثیر قرار می دهد، صنعت گردشگری است.

قدیریان تصریح کرد: گردشگری به تنهایی منجر به توسعه نمی شود اما نیاز به ایجاد امکانات اقامتی، رفاهی و ... در دراز مدت موجب توسعه خواهد شد. لذا برای رسیدن به این مهم باید تلاش کرد تا مردم را از سراسر جهان برای مشاهده و مطالعه آداب و رسوم و رفتار ایرانی جذب نمود که این امر جز از طریق برنامه ریزی میسر نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: ابرکوه به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری ایران دارای پتانسیل های فراوان بوده و با توجه به قرارگیری ابرکوه در مثلث طلایی سه استان گردشگر پذیر فارس، اصفهان و یزد که از روزگار رونق جاده ابریشم  تا به امروز اهمیت ویژه ای داشته است می تواند نقش بسزایی در صنعت گردشگری در منطقه جنوب و حتی در سراسر کشور ایفا کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی ابرکوه گفت: تدوین نقشه و مسیر گردشگری ابرکوه گامی مثبت در جهت شناساندن بهتر آثار ارزشمند این منطقه و پاسخگویی به این نیاز می باشد. گردشگر با مشاهده این نقشه ابتدا به تماشای یخچال خشتی می نشیند و در گام بعدی برج های دیده بانی قلعه رباط چشم ها را خیره می کند.

گردشگر پس از بازدید از خندق های سنگی به نماد ایستادگی و عظمت شهرستان یعنی سرو 5 هزار ساله برخورد می کند، و در ادامه می تواند از تماشای مسجد جامع، مناره های نظامیه، مسجد بیرون منزنگاه امام رضا(ع) و ... به قدمت و تاریخی بودن ابرکوه پی ببرد؛ در خروجی شهر نیز این ارگ تاریخی شهرسب و کوشک عزت آباد است که نشان از فرهنگ غنی شهرستان دارد.

قدیریان تأکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که حفظ، معرفی و احیاء این میراث کهن و جلب گردشگران برای شناساندن این منطقه احتیاج به همتی گسترده دارد و حمایت همه جانبه مردم و دستگاه های اجرایی، نهادها و سازمان های مختلف را نیازمند است.

انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد