Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

ازجمله فعالیت‌های بسیج سازندگی ابرکوه در سال 96؛

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اقتصاد مقاومتی به 23 نفر ابرکوهی/ جمع‌آوری 339 میلیون و 625 هزار ریال کمک‌های مردمی برای نیازمندان


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت : سال گذشته 23 نفر افراد واجد شرایط جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اقتصاد مقاومتی تا سقف 150 میلیون ریال، به بانک معرفی شدند.

علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه؛ ضمن تبریک روز بسیج سازندگی به‌تمامی فعالان این عرصه، اظهار کرد : پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی کردن اقتصاد و تولید، بسیج سازندگی ابرکوه همچون سال‌های گذشته اقدام به فرهنگ‌سازی و انجام فعالیت‌هایی در قالب تأمین سرمایه اولیه از طریق واگذاری تسهیلات در بخش‌های کشاورزی کرد.

معرفی 23 نفر جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه طرح‌های اقتصاد مقاومتی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد بسیج سازندگی شهرستان در سال 96، گفت :  این فعالیت‌ها منجر به تأمین معیشت خانوارهای روستایی، ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی، افزایش سرانه تولید روستاییان عمدتاً به شکل محلی و خانگی شد.

فاتحی تصریح کرد : سال 96 در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی 23 نفر افراد واجد شرایط در زمینه پرورش دام و طیور، کاشت زعفران، صنایع تبدیلی زردآلو، جهت اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 150 میلیون ریال برای هر نفر، به بانک عامل معرفی شدند.

جمع‌آوری 339 میلیون و 625 هزار ریال کمک‌های مردمی برای نیازمندان
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در برنامه‌های مختلف سطح شهرستان افزود : مبلغ 109 میلیون و 500 هزار ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای حمایت محرومین در جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها و همچنین مبلغ 29 میلیون و 290 هزار ریال برای مسلمانان میانمار و مبلغ 200 میلیون و 835 هزار ریال برای زلزله‌زدگان مناطق کرمانشاه، جمع‌آوری شد.

فاتحی  گفت : تأمین جهیزیه، بسته‌های حمایتی البسه و مواد خوراکی، تعمیر مسکن نیازمندان، مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، احداث زمین ورزشی و زیباسازی فضای سبز در روستاها، لایروبی جوی آب قنات‌ها، سم‌پاشی اماکن دامی و مبارزه با آفات باغی، کمک به کشاورزان در جمع‌آوری محصولات، حضور در کرمانشاه و خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان، ازجمله فعالیت‌هایی است، که بعضاً با اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و توسط 620 نفر روز از گروه‌های جهادی و 300 نفر اعضاء حلقه‌های صالحین در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج انجام شد.

مشارکت 500 نفر روز دانش آموزان در طرح هجرت 3
وی خاطرنشان کرد : همچنین در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در قالب طرح هجرت 3 (بهسازی و زیباسازی مدارس) با همکاری اداره آموزش‌وپرورش در تابستان 96، به همت 500 نفر روز دانش آموزان این طرح اجرایی شد، که ثمره آن تعمیر میز و نیمکت‌های فرسوده، رنگ‌آمیزی و نقاشی کلاس‌ها، زیباسازی و دیوارنویسی، ایجاد فضای سبز در مدارس بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، به برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعات بهداشت، سلامت و مشاوره توسط پایگاه‌های بسیج روستا و محلات، اشاره کرد و گفت : تعداد 700 نفر در این پایگاه‌ها، در زمینه مشاغل خانگی مانند کیف دوزی، خیاطی، بافتنی، مانتو دوزی، گلیم‌بافی و اقتصاد مقاومتی مانند کاشت زعفران، دوره‌های آموزشی لازم را طی کردند.

برپایی 4 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سال 96 در ابرکوه
فاتحی در پایان ضمن اشاره به برپایی 4 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی جهت معرفی الگوهای موفق و گسترش فرهنگ کار، بیان کرد : در همین راستا جلسات مختلفی با مباحث کشاورزی و صنعت گردشگری، در ابرکوه برگزار شده است که نتایج آن به مسئولان شهرستان ارائه شده است.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد