Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

کشت زعفران در ابرکوه، 30 درصد افزایش داشته است


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از آغاز کشت زعفران در شهرستان خبر داد و گفت: امسال سطح زیر کشت این محصول 30 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، بابیان اینکه محصول زعفران از محصولات کم آبخواه با ارزش افزوده است اظهار کرد: با اتمام کاشت این محصول که تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد داشت سطح زیر کشت آن از 30 هکتار به 40 هکتار می رسد.

وی افزود: در راستای تغییر الگوی کشت، محصول زعفران به عنوان محصول کم آبخواه می تواند جایگزین دیگر محصولات کشاورزی در شرایط بحرانی و خشکسالی در این شهرستان شود .

غیب الهی بابیان اینکه متوسط تولید عملکرد زعفران در این شهرستان در هر هکتار شش کیلوگرم است ادامه داد : باتوجه به شرایط آب و هوایی در بعضی مزارع تولید آن به 10کیلوگرم هم می رسد.

این مسئول اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت زعفران این شهرستان مربوط به دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی ابرکوه و بخش بهمن است و بیش از 180 نفر ازکشاورزان به کشت زعفران اشتغال دارند.

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: بیش از شش هزارخانوار بهره بردار بخش کشاورزی در 17 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی وباغی در زمینه تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.

شهرستان ابرکوه با دوبخش و 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب یزد واقع است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد