Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در هفتادمین جلسه علنی شورای شهر مصوب شد

کمک 200میلیونی شورای شهر و شهرداری یزد به جشن گلریزان/ خط راه آهن حومه یزد احداث می شود


هفتادمین جلسه علنی شورای شهر یزد با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا؛هفتادمین جلسه علنی شورای شهر یزد با حضور اعضا برگزار شد.

دربخشی از این جلسه طبق روال جلسات علنی شورا کاربررسی لوایح در دستور کار قرار گرفت که لایحه مساعدت مالی به جشن گلریزان یکی از این لوایح بود.

در این لایحه دو فوریتی، درخواست کمک مالی 140 میلیون ریالی جهت کمک به  آزادی زندانیان نیازمند مطرح شده بود که در نهایت اعضا با توجه به اهمیت موضوع مصوب کردند تا مبلغ یکصد میلیون ریال توسط شورا و یکصد میلیون ریال دیگر توسط شهرداری به این موضوع اختصاص پیدا کند این لایحه با 7 رای موافق و دو رای مخالف به تصویب رسید.

ساماندهی بازارچه های شب بازار از دیگر لوایح مورد بررسی درهفتادمین جلسه شورا بود که باتوجه به اهمیت موضوع  و عدم اطلاع کافی اعضا از تبصره های آن مقرر شد این لایحه پس از مطالعه و بررسی در صحن علنی چهارشنبه مجددا مطرح و به رای گذاشته شود.

عامری خزانه دار شورا هدف از ایجاد شب بازارها  را کمک به قشر ضعیف جامعه که توان پرداخت اجاره بهای مغازه  را ندارند عنوان کرد.

لایحه ایجاد پل عابر پیاده مکانیزه در بلوار جمهوری اسلامی روبروی امامزاده سید محمد جعفر(ع)نیز درصحن علنی مطرح شد که پس از بحث و بررسی بین موافقان و مخالفان این طرح در نهایت با 7 رای موافق و 2 رای مخالف به تصویب رسید.

آزادی در مخالفت با این طرح گفت: مخالفت با احداث پل های عابر پیاده در یزد بیشتر به دلیل برهم زدن منظر شهری است و اگر بتوان به جای ایجاد پل هوایی، زیرگذر احداث کنیم به منظر شهری نیز آسیبی وارد نمی شود.

عباسی هرفته در موافقت با این لایحه اظهار داشت:علی رغم مخالفت  شورا با احداث پل های هوایی اما به دلیل تردد بالای مردم برای حضور در امامزاده و بروز تصادفات مکرر با عابرین پیاده وصدمات و لطماتی که وجود دارد تصمیم به احداث پل هوایی مکانیزه در این محل گرفته شد که امیدواریم با توجه به حساسیت موضوع اعضا با آن موافقت کنند.این لایحه با 7 رای موافق و 2 رای مخالف مصوب شد.

آخرین لایحه ای که در دستور کاراین جلسه علنی قرار گرفت لایحه توافق نامه ایجاد خط راه آهن حومه یزد با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و شهرداری های مراکز شهرستان های استان بود که شهرداری یزد در این توافق نامه به عنوان رهبرمشارکت مشخص شده است.

لایحه مذکور با رای موافق اعضا به تصویب رسید که سفید این اقدام  را نشان از اتفاق نظر و همدلی اعضا برای پیشرفت و توسعه یزد عنوان کرد.

انتهای پیام/ح




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد