شناسه : 41098176
معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد:

تزریق واکسن آنفولانزا به گروه‌های خاصی توصیه می‌شود


معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: افراد مسن و بالای ۶۰ سال، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و دارای نقص ایمنی و خانم‌های باردار توصیه می‌شود که واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

به گزارش یزدآوا، مسعود شریفی با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و شیوع بیماری‌های تنفسی اظهار کرد: در سال جاری با توجه به گرمای طولانی مدت که در کشور وجود داشت، شیوع بیماری‌های تنفسی با تاخیر رو به رو شد، اما در هر صورت این امر اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: در حال حاضر و در استان یزد شیوع بیماری تنفسی بیش از حد نیست و روند ابتلا به بیماری یک روند عادی است، اگرچه برخی از سفرهای خارج از کشور مقداری شیوع بیماری‌های تنفسی را با افزایش رو به رو کرد اما خوشبختانه کنترل شد و مرگ و میر ناشی از این مورد تاکنون گزارش نشده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اینکه تزریق واکسن آنفولانزا تنها به گروه‌های خاصی توصیه می‌شود، عنوان کرد: افراد مسن و بالای ۶۰ سال، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت و فشار خون، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و دارای نقص ایمنی و خانم‌های باردار به دلیل اینکه در صورت ابتلا احتمال بروز عوارض در این گروه‌ها بیشتر است، توصیه می‌شود که واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون آنفولانزا اجباری نیست و افرادی خارج از گروه‌های گفته شده نیاز به تزریق واکسن ندارند، چراکه سیستم ایمنی این افراد قوی است و در صورت ابتلا دچار عوارض جدی نخواهند شد.

شریفی در ادامه گفت: با توجه اینکه در هفته آتی مدارس بازگشایی خواهند شد توصیه ما به والدین و دانش‌آموزان این است که به صورت مکرر دست‌های خود را بشویند و در صورت داشتن علائم بیماری به دستور پزشک در مدرسه حضور پیدا نکنند و یا در صورت حضور از ماسک استفاده کنند تا ازا انتقال بیماری به سایر افراد جلوگیری شود.

وی با اشاره به انواع واکسن آنفولانزا اظهار کرد: در حال حاضر واکسن‌های دو ظرفیتی و چهار ظرفیتی وجود دارد که تفاوت چندانی در میان این واکسن‌ها وجود ندارند.

انتهای خبر/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.