شیرینی فروشی ها؛دارای بیشترین پرونده شکایت در بین اصناف یزد/دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط رستوران ها قانونی است
به گزارش یزد آوا، محسن مظفری زاده مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد در مصاحبه با یزدامروز؛ دریافت مالیات بر ارزشافزوده توسط رستورانها را قانونی دانست و گفت: بنا بر بخشنامه مالیاتی، تمامی رستورانها و هتلهایی که دارای رستوران باشند مجاز هستند تا از مشتریان خود مالیات بر ارزشافزوده دریافت کنند.
مظفری زاده افزود: البته این اماکن باید گواهی دریافت مالیات بر ارزشافزوده را در مکانی که در معرض دید مشتریان باشد نصبکرده باشند.
وی افزود:تنها کبابیها حق دریافت مالیات بر ارزشافزوده را ندارند و مردم میتوانند در صورت مشاهده تخلف آن را با شماره تلفن 03536291719 از ساعت 8:30 صبح الی 21 شب مستقیماً به کارشناسان واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف حتی در ایام تعطیل نیز اطلاع دهند.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد خاطرنشان کرد: کارشناسان ما وظیفهدارند در اسرع وقت به واحد متخلف مراجعه کرده و حقوق تضییعشده مردم را به آنان بازگردانند.
مظفری ادامه داد: همچنین سامانه تلفنی 124 صنعت معدن تجارت استان نیز برای دریافت شکایات مردمی در نظر گرفتهشده است.
وی بیشترین میزان شکایات در چند روز گذشته را مربوط به مراکز عرضه و فروش شیرینی، رستورانها و غرفههای توزیع گل و گیاه دانست و اظهار داشت: بیشترین تخلفاتی که منجر به تشکیل پرونده شده مربوط به غرفههای فصلی فروش شیرینی بوده که با مجوز میراث فرهنگی در حال فعالیت هستند.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد تصریح کرد: وظیفه نظارت بر قیمت و کیفیت این غرفهها بر عهده ماست اما چنان چه نیاز به پلمپ غرفه باشد به دلیل اینکه این غرفهها معمولادر منازل خصوصی برپا میشوند تنها با دستور دادستانی و یا اداره میراث استان امکانپذیر است.
انتهای پیام/ح
مطالب مرتبط:
- جمله جالب روی صورتحساب یک رستوران در یزد+ عکس
- پلمپ دو رستوران متخلف در شهرستان مهریز
- حذف حریم صنفی؛ بزرگترین معضل اتحادیه کیف و کفش یزد/ مالیات بر ارزش افزوده کمر مردم را خم کرده است
- فعالان صنعت طلادر یزد:اخذمالیات برارزش افزوده؛علت رکود در بازار/سازمان امورمالیاتی: دریافت مالیات براساس تفاهم نامه این سازمان و اتحادیه طلا و جواهر کشور است
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|