شناسه : 21308139
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد:

قریب به نیمی از جمعیت روستایی استان یزد چاق هستند


مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به مشكل افزايش وزن در يزدي‌ها از جمله روستائيان استان، اظهار كرد: فعالیت پزشکان خانواده باید به سمت پیشگیری و تغییر سبک زندگی مردم هدایت شود.

به گزارش یزد آوا، محمد دریجانی در جمع اعضای تیم‌های سلامت استان یزد،‌ اجرای موفق یک دهه نظام ارجاع و پزشک خانواده در این استان را از جمله دستاوردهای اجرای این طرح در یزد دانست و بیان کرد: تنها راه برون رفت دولت از مشکلات و هزینه‌های سنگین درمانی، اجرای طرح پزشک خانواده در تمام سطوح درمانی است.

وي با اشاره به مشکلات استقرار و اجرای طرح پزشک خانواده در اوایل اجرای آن در کل کشور، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده،‌ بیش از سه هزار دیابتی در روستاهای استان یزد، تحت کنترل و مراقبت پزشک خانواده قرار دارند.

دريجاني گفت: در حال حاضر بیش از شش هزار بیمار فشار خونی، سه هزار و 200 بیمار دیابتی و سه هزار و 300 بیمار روانی در روستاهاي استان تحت پوشش پزشک خانواده هستند.

وی با اشاره به اضافه وزن بیش از 45 درصد روستايیان در استان،‌ افزود: 60 درصد مردان و زنان استان چاق هستند یا اضافه وزن دارند.

به گزارش ایسنا این مسئول، کم تحرکی را عامل افزایش وزن 50 درصد جمعیت افراد چاق در استان دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت پزشکان خانواده باید به سمت  پیشگیری و تغییر سبک زندگی مردم هدایت شود.

مدير كل بيمه سلامت استان در پايان با اشاره به اینکه متوسط جمعیت تحت پوشش هر پزشک خانواده، دو هزار و 105 نفر است، گفت: تیم‌های سلامت باید سعی کنند با شناخت دقیق جمعیت تحت پوشش خود، نسبت به کاهش بیماری‌های مختلف در آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

محتوا با برچسب بیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گفتگو گفتگو

محتوا با برچسب بیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گزارش گزارش

محتوا با برچسب بیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد