شناسه : 11707780
«خواندنی ترین اخبار فضای مجازی»؛

قیمت مرغ رکورد زد/ دستبند «یاحسین» وزیر سنی‌مذهب عراق/ پیشنهاد پست ورزشی به خانم اخبارگو /قبل از مهاجرت بستگان خود را بکشید!


نوه صدام در تجمع ضدایرانی، خوانند زن به دادگاه احضار شد‎ و… از اهم اخبار متنوع منتشر شده در «فضای مجازی» طی امروز است.

به گزارش یزد آوا، اخبار فضای مجازی آنقدر متنوع، پرتعداد و گسترده است که کمتر کاربری توانایی بررسی همه آنها را در طول یک روز دارد. در این بین گاهی مجبور می‌شویم زمان‌های طولانی را برای خواندن اخبار در فضای اینترنت سپری کنیم.



نوه صدام در تجمع ضدایرانی

خبرنامه دانشجویان ایران: همزمان با موفقیت‌های چشمگیر مردم عراق در نبرد با گروه تروریستی داعش که با همیاری جمهوری اسلامی ایران و بدون استمداد از ائتلاف بی‎خاصیت ضدداعش به‎دست آمده، تحرک تبلیغاتی حامیان تروریسم تکفیری در مسیر ایجاد فتنه مذهبی در منطقه و همچنین پیشبرد پروژه ایران هراسی نیز تشدید شده است. به‎عنوان نمونه، پایگاه ترکیه‎ای oda.tv گزارش داد که جماعتی با همراهی "مسعود عدی صدام" (نوه دیکتاتور معدوم عراق) مقابل کنسولگری ایران در استانبول تجمعی ترتیب داده و نسبت به اشغال عراق توسط ایران اعتراض کرده‎اند. جالب اینجاست که پلیس ترکیه -که اخیرا سیاست "مشت آهنین" را در برخورد با مخالفان حزب حاکم در پیش گرفته است- هیچگونه عکس العملی نسبت به حاضران در این تجمع ضدایرانی نشان نداد!


قیمت مرغ رکورد زد

صراط: در حالی که قیمت گوشت مرغ امروز – سه‌شنبه – در بازار مصرف به کیلویی ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان رسیده است، رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی دلیل افزایش قیمت را افزایش ۳۰ درصدی تقاضا عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند به جای خرید هر مرغ ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومانی، مرغ منجمد کیلویی ۵۵۰۰ تومانی بخرند.


دستبند «یاحسین» وزیر سنی‌مذهب عراق

ابنا: «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق در جریان عملیات آزادسازی تکریت مرکز استان صلاح‌الدین عراق از یکی از مجاهدان عراقی هدیه جالبی دریافت کرد.وزیر دفاع عراق که سنی مذهب است هفته گذشته به منظور نظارت بر روند عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در استان صلاح‌الدین وارد شهر مقدس سامراء شد به حرم مطهر امامین عسکریین(ع) مشرف شد.

العبیدی پس از زیارت حرم مطهر در جوار مضجع شریف امامین عسکریین(ع) نماز بر روی مُهر خاک مقدس کربلا ـ تربت کنار مرقد سیدالشهداء(ع) ـ اقامه کرد. وزیر دفاع عراق روز گذشته از یکی از رزمندگان مردمی عملیات آزادسازی تکریت دستبد جالبی هدیه گرفت و با افتخار آن را بر روی دست راست خود بست. بر روی این دستبند سیاه‌رنگ نوشته شده: MY BLOOD ISN'T WORTH MORE THAN HUSSAIN'S «خون من از خون حسین با ارزش‌تر نیست». همچنین عبارت «یاحسین(ع)» بر روی قسمت دیگری از این دستبد نوشته شده است.

 

 

 

دکتر «خالد متعب یاسین العبیدی» ۵۵ ساله متولد سال ۱۹۵۹ در شهر موصل شمال عراق است که تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را تا سال ۱۹۷۷ – ۱۹۷۸ به پایان رسانده است. او که قبلاً به عنوان افسر در ارتش و مدتی نیز به عنوان استاد دانشگاه فعالیت می‌کرده در سال ۱۹۸۴ مدرک فوق لیسانس در رشته مهندسی و در سال ۱۹۹۸ مدرک فوق لیسانس در رشته علوم نظامی و در سال ۲۰۱۱ دکترای علوم سیاسی کسب کرده و به زبان‌های عربی، انگلیسی، روسی و صربستانی مسلط است. وی بعد از تکمیل تحصیلات متوسطه در سال ۱۹۷۷-۱۹۷۸ بلافاصله برای تحصیل در علوم مهندسی و تخصص مهندسی هواپیما‌ها در دانشکده مهندسی هوایی در یوگسلاوی رفت و بلافاصله مدرک فوق دیپلم را در سال ۱۹۸۲ گرفت و سپس تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه بلگراد در یوگسلاوی تکمیل کرد و در سال ۱۹۸۴ در رشته مهندسی علوم فضایی مدرک تخصصی گرفت. وزیر دفاع عراق پس از تکمیل تحصیلات خود در سال ۱۹۸۴ به عراق بازگشت و در نیروی هوایی در بخش تخصص مهندسی بدنه هواپیما‌ها و موتورهای توربینی مشغول به خدمت شد و تا سال ۲۰۰۳ در این بخش مشغول به خدمت بود.

وزیر دفاع جدید عراق در همه دوره‌های آموزشی در زمینه مهندسی مکانیک در داخل و خارج از کشور مشارکت کرد و صلاحیت فعالیت در نیروی هوایی را کسب کرد و در سال ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ در این بخش فعالیت نمود. وی در سال ۱۹۹۶ به دانشکده ستاد مشترک ارتش عراق پیوست و بعد از تکمیل تحصیلات خود در این زمینه، در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب مدرک فوق لیسانس در رشته علوم نظامی شد و در سال ۲۰۰۷ رتبه اول را کسب کرد و سپس در وزارت آموزش عالی در بخش آموزش فنی – به عنوان رئیس مرکز فنی موصل انتخاب شد. خالد العبیدی از سوی انتلاف نیروهای عراقی (سنی) به عنوان نامزد این ائتلاف برای تصدی پست وزارت دفاع به «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور معرفی شد و سرانجام به‌عنوان وزیر دفاع عراق منصوب شد.





مردی که همسرش را با چمدان قاچاق کرد!

العالم:  ماموران امنیتی در ایستگاه قطار تریسبول در مرز بلاروس و مجارستان، به چمدان مرد فرانسوی شک کرده و در بازجویی، همسر او را داخل آن یافتند. به نوشته روسیا الیوم، این مرد قصد داشت همسر خود را که یک تبعه روس است، وارد خاک اتحادیه اروپا کند، اما این اقدام باعث شد هر دو آنها پس از بازداشت مورد محاکمه قرار گیرند و احتمالا به سه سال حبس محکوم شوند. گفتنی است طی سالهای اخیر تلاش برای قاچاق انسان از طریق مرزهای زمینی افزایش یافته است.
پیش از این یک پدر عربستانی هم قصد داشت پسر خردسال خود را از طریق جاسازی کردن در یک کارتن وارد خاک اردن کند که کودک توسط ماموران کشف شد. مادر این کودک یک شهروند اندونزیایی بود که به صورت غیرقانونی در عربستان زندگی می کرد اما بعد از کشف جزئیات حادثه وی به کشورش بازگردانده شد و کودک با پدر خود در عربستان ماند.




ندیدنی‌های چهارد‌شنبه‌سوری/ لطفا نوروز خود را خراب نکنید

فرهنگ‌نیوز: آیین باستانی چهارشنبه سوری مدت هاست به جشنی وحشت آور و پرمخاطره تبدیل شده است.تصاویر زیر مربوط به مصدومان آخرین چهارشنبه سال ۱۳۹۲ است.

 

 

خوانند زن به دادگاه احضار شد‎

فرهنگ‌نیوز: مهدیه محمدخانی بعد از اجرایی که در تالار وحدت داشت موج اعتراض های مردمی را نسبت به وزارت ارشاد ایجاد کرد. پلیس امنیت تهران بزرگ شکایتی را علیه مهدیه محمدخانی و مجید درخشانی به دلیل تهیه و تدوین و انتشار فیلم تک خوانی زنان در راستای قبح شکنی این موضوع، تنظیم و تقدیم قوه قضائیه کرده است.در پی این شکایت، دستگاه قضایی مهدیه محمدخانی و مجید درخشانی را برای بیان توضیحات احضار کرده است. مهدیه محمدخانی یکی از خوانندهای زن ایرانی است که چندسالی در خارج از کشور فعالیت داشته است؛ وی بعد از اجرایی که در تالار وحدت داشت موج اعتراض های مردمی را نسبت به وزارت ارشاد ایجاد کرد. گروه "ماه نو "که سرپرستی آن را مجید درخشانی بر عهده دارد و مشوق اصلی مهدیه محمد خانی است مدتی پیش در جشنواره موسیقی سنتی ایرانی که در تونس برگزار شد این فضا را مهیا کرد که مهدیه محمد خانی به تک خوانی بپردازد.


پیشنهاد پست ورزشی به خانم اخبارگو
 

فارس: فدراسیون والیبال با زهره میرسپاسی برای نایب‌رئیسی بانوان وارد مذاکره شد. بعد از غیبت‌های طولانی صغری نژادنایبی نایب‌رئیس بانوان، فدراسیون والیبال مذاکراتش را با چند گزینه آغاز کرده است. زهره میرسپاسی گوینده خبر یکی از گزینه‌هاست که فدراسیون با او وارد مذاکره شده است!
پیش از این نیز صحبت از حضور میترا نوری نایب‌رئیس سابق هندبال در این فدراسیون بود، اما هنوز اعلام نشده نایب‌رئیس جدید چه کسی است. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از معرفی نایب‌رئیس تا قبل از پایان سال خبر داده بود.
والیبال بانوان ایران باید در سال ۹۴ در دو رقابت مهم آسیایی حضور پیدا کند در حالی که هنوز نایب‌رئیس ندارد.


بازیکن فوتبال داور را با ضربه مشت کُشت!

باشگاه خبرنگاران؛ در تابستان امسال هنگام یک مسابقه فوتبال در میشیگان ایالات متحده آمریکا وقتی جان بین‌ویچ،‌ داور بازی به بازیکنی خطاکار کارت قرمز نشان داد، با مشت محکم بازیکن اخراجی به صورتش مواجه شد. همین اتفاق باعث شد تا داور به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شود. بعد از ۲ روز این قاضی  که مردی ۴۴ ساله و پدر ۲ بچه بود، به علت ضربه وارده به سرش درگذشت.
در همین ارتباط رسانه‌های آمریکایی دوشنبه(امروز) گزارش کردند دادگاهی در دیترویت این بازیکن خطاکار را به ۸ سال حبس محکوم کرد.  در همین ارتباط کریس بین‌ویچ، همسر و بیوه داور فوت شده اظهار کرد:‌مرگ همسرم، بدون قصد و از سر اتفاق بود. همه در زمانی کم از یک بازی فوتبال رخ داد که متاسفانه به درگذشت شریک زندگی‌ام منجر شد.


دستور جدید داعش به سعودی‎ها:

قبل از مهاجرت بستگان خود را بکشید!

العالم: داعش در این پیام که از سوی مرکز موسوم به "دفتر رسانه‌ای ولایت برکه" منتشر شده، هواداران سعودی خود را مورد خطاب قرار داده است. روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن تأکید کرد که این گروه تروریستی به صراحت عربستانی ها را به قتل نزدیکان به بهانه دعوت به معروف و اجرای شریعت و اعلام برائت، فراخوانده است.
داعش در این پیام به سعودی ها تأکید کرده است که اگر نزدیکانشان به سوی "معروف" هدایت نشدند، باید آنها را کشت؛ به ویژه اگر نظامی باشند. در این فیلم همچنین به سعودی‌ها توصیه شده است، قبل از آنکه به صفوف داعش ملحق شوند، دو نظامی را بکشند.


منبع: خبرگزاری دانشجو
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.